Sider

søndag 4. oktober 2009

Spinning av alpakka

Nytt forsøk er av teinen. 100gram sort alpakkatops fra Spinnvilt ble til 90gram ferdig spunnet tråd. Alpakka røyter noe vannvittig :flire: Pluss at det ble litt lengdeforskjell på de to nøstene mine, så har en liten rest på fire-fem gram liggende her. Totalt ble de 90gramene til ca 150 meter, så tykkelsen på garnet kommer seg også. Tenkte å bestille en tops eller to til i samme farge/type, slik at eg etterhvert kanskje kan strikke meg ett sjal av det :-)
Spinner nok fortsatt litt ujevnt, men det kommer seg litt etter litt. Trenger bare mer trening :-)
Ramlet også over en bok i dag (skumle ebay...) som eg fant ut eg hadde bruk for, nemlig Knitting with dog hair. Den tar for seg alt fra å samle opp pels, oppbevaring, spinning og strikking av pels :-D Ramler vel ned i postkassen min om en ukes tid, den kommer helt fra USA...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!