Sider

lørdag 17. oktober 2009

Ny rekord :-)

Og det med tanke på løpemeteren på garnet eg spinner. Denne lille hespa er på 38gram, og har hele 123meter :-D Alpakkaen eg spant for en stund siden var ca 95gram og 150meter. Så langt er dette det resultatet eg er mest fornøyd med :-) Det viser i hvert fall at det hjelper å øve. Trenger nok flere timer med teinen fremover, for å klare å få garnet jevnere. Men, fikk da tross alt en positiv overraskelse i kveld, tok jo evigheter å tvinne det :flire:

Litt teknisk info: Fiberen er blanding av merino- og angora-ull, noe av det eg fikk i swapen med Ullsmeden. Vet desverre ikkje hvor mye av hver, men er nok mest merino. Tvinnet som to-tråd, med innslag av lurex (effekttråd). Lurexen viser ikkje så godt på bildene, men det er den blanke blå en ser litt her og der innimellom det andre.
Nå må eg bare finne ut hva som skal strikkes av det... Er jo ikkje akkurat slankende for garnlageret å mekke eget garn :flire: Kanskje det er nok til en barnelue?

6 kommentarer:

  1. SÅ flink du har vært da!!! *missunnelig* ha en fin helg

    SvarSlett
  2. wow, så flink du er da. Skjønner ikke at du får det til jeg.
    Ha en fin helg

    SvarSlett
  3. Lekkert dette garnet ble. da...
    ha en god helg...

    SvarSlett
  4. så flink du er :D gleder meg til og sse hva dette blir til slutt av garnet

    SvarSlett
  5. Kjempefint!! Så flink du er! Skulle ønske jeg kunne spinne mitt eget garn!

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!