Sider

lørdag 3. oktober 2009

Alpakkasokker

Nok ett par sokker fra Strikk Sokker (Du Store Alpakka) har sett dagens lys. Design 6, Sokker med ribb og liten flette. Denne gang er de strikket i Sterk, det nye sokkegarnet til DSA. Gikk med 100gram, og ble ganske stretchy. Passer nok alt fra 38-42 :flir: Også disse er en julegave :-) Kan legge de ut her nå, fordi eg vet at mottaker ikkje er her inne og snoker :-)

Garnet virker litt "tørt", men ellers er det helt ok å strikke med. Fliser seg litt, men tror det kan ha litt med mine slitte bambuspinner å gjøre. Orker ikkje bruke HW-pinnene på mørkt garn på denne tiden av året...



Litt nytt skulle læres på disse, flettene er strikket uten bruk av hjelpepinne. Gikk greitt da, siden flettene kun var over to masker.

3 kommentarer:

  1. Så lekre sokker! =)

    Takk for godord, forresten - kanskje vi kan få til en bytte-lue-mot-sokker-deal etter jul? *smiske*

    SvarSlett
  2. Fine sokker. Jeg har bestilt meg Sterk-garn, gleder meg til å teste det ut.

    SvarSlett
  3. disse ser virkelig gode ut og ha på beina, og en knallskjønn farge :) Sitter og strikker av mirasol til tanteungen min, og sokker av det garnet skal nok jeg strikke meg og.

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!