Sider

søndag 13. mars 2011

VM-genser

Jepp, henger noen år etter =) Dette var den offisielle VM-genseren for Liberec 2009. Men den er da like fin, selv om den kommer noen år for sent. I oppskriften er genseren vist i sort/rødt og blå/isblå, men her gikk eg for min egen variant, to grønntoner. Starta med friskt mot på pinne nr 3, og hva skjedde litt over halvveis inn i nøste nr 2? Jo, pinnene knekker... Akkurat i festet mellom tre og metall. Nye måtte skaffes, og siden leverandørene i Norge ikkje leverer tynnere enn 3,5mm, ble det en bestilling til det store utland. Nærmere bestemt England. Denne gangen bestilte eg i metall, det er ikkje første gangen disse pinnene knekker. Kan da ikkje skjønne at eg holder så hardt rundt pinnene???

Vel, pinnene kom i hus, genseren ble ferdigstrikket, og her er resultatet!


Mønster: VM-genser Liberec 2009, hefte nr: 202.
Garn: Falk fra Dalegarn
Pinne: 3mm
Forbruk: 904 gram

Dette tok litt lenger tid enn eg hadde regnet med... Feil strikkefasthet førte til litt opprekking, og dermed er deler av bolen strikket to ganger. Prøvelapp? Nei, det er oppskrytt det...


Om dere skulle lure, det SNØR på vestlandet i dag... Og eg som venta i spenning på våren =/

7 kommentarer:

  1. Flott genser :) Spela ingen rolle kor gammalt mønsteret er om en likar plagget :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin genser!! :) og prøvelapp? jupp - det er for feiginger *knis*

    SvarSlett
  3. Vakker, vakker genser. Nydelig fargevalg. Kjedelig med pinner som ikke holder!
    Hilsen NIna

    SvarSlett
  4. Den var kjempetøff...
    JA den våren lar seg vente på seg... :(

    SvarSlett
  5. hmm prøver legge igjen en kommentar her... skal vi se om denne går igjennom..

    Genseren var knalltøff... :)
    Våren lar seg virkelig vente på i år... sukkk Gleder meg til sol og sommer :)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!