Sider

søndag 20. mars 2011

Polwarth

En ny fibertype er prøvd ut =) Denne gangen ble det polwarth, som egentlig ligger i merinoklasse når det gjelder grovhet og mykhet. Lettere å spinne opp enn merino, tror fibrene er en god smule lenger enn i merinoen. Så alt i alt, lett å spinne, til tross for at eg egentlig ikkje liker merino-type fiber =)


Ble litt skuffa av selve fiberen fra Mosaic Moon. Den var for tørr, og full i neps/småbiter... Det ble korte økter ved rokken, fordi fiberen trakk all fuktighet ut av hendene mine. Også fordi eg måtte plukke MYE for å få ett noenlunde jevnt resultat uten klumper overalt.

Fiber: Polwarth fra Mosaic Moon
Farge: Blue Goblin (fargen blir ikkje helt riktig på bildene...)
Meter:  395m og ca 100gram

2 kommentarer:

  1. Heisann - flott spunnet! Skjønner hva du mener med for tørr fiber, men det er mulig de har "kokt i hjel" ullen når de farget den. Det har jeg opplevd ved diverse utenlandsbestillinger. Samme fiber men farget av forskjellige var fra kvalitet nydelig til "bæsj"...

    SvarSlett
  2. Hei, Ingrid!
    Jeg har gitt deg en award.
    Kom innom bloggen min. :)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!