Sider

onsdag 26. januar 2011

Hundeplaner 2011

Er vel kanskje på tide å si noen ord i tillegg til å poste dungevis med bilder? Eg har som smått lagt noen planer for hundeåret 2011, men vi får se hva som er gjennomførbart og ikkje =) Resultatene vil dukke opp i innlegg i bloggen, samt i en samlet oversikt her: Utstillingsresultater.

Utstillinger:


26.02.11 Nordhordland Hundeklubb, Radøyhallen. Påmeldt.

Disse under er litt mer uvisse, men i tankene =) Mye avhenger av at Hr. Lodott finner ut at haller er ok, noen av at eg har fri, og noen pga økonomi. Vil jo gjerne få kjøpt meg eget hus/leilighet igjen sånn etterhvert =)

09.04.11 NKK Hordaland
30.04.10 Førde Brukshundklubb
13.08.11 Norsk Eurasierklubb Spesialutstilling
10.09.11 NKK Rogaland
24.09.11 Bergen Selskaps og Brukshundklubb
12.11.11 Fitjar-Stord Hundeklubb

Ellers har eg lyst til å få med meg ett kurs eller to, men igjen, avhengig av at det faktisk blir arrangert noe, og at det passer for oss.

- Handlerkurs/utstillingskurs - Trengs, han er flink, men både eg og Lodott har mye å lære.
- Sporkurs - Kjekt å kunne bruke nese og hode til noe fornuftig?
- Lydighetskurs? - Har lyst, men tør vi? Ailo har blitt mye mer voksen og lydhør i løpet av vinteren, og eg føler han kanskje får litt for lite mentalt. Han er en hund som fort "bobler over" av mye energi =)

Ellers har vi vert mye inn og ut hos veterinæren de siste ukene. Før jul begynte Ailo å tape seg kraftig i vekt, og eg fikk han ikkje opp igjen, uansett hvor mye mat han fikk. Dermed ble det bestilt time nå på nyåret, og utredning påbegynt. Så langt har alle prøver vert normale/negative, venter bare svar på Thyreose/stoffskiftet. De kommer vel om en ukes tid eller så. Nå har gutten endelig begynt å legge på seg igjen, men har fortsatt 3-4kg igjen til han er oppe i normal vekt på 30kg.

Dette har ført til at Ailo har vert kontorhund en og annen dag =) Første gangen han var med, ble han kontorets skrekk... Låg og bjeffa på alle som kom gående forbi kontordøra :flire: Etter det har det gått greiere, og tilstanden har stort sett vert sånn:

Om ikkje annet har Ailo fått en god del sosialtrening, med en del forskjellig mannfolk til å knipe på han =)

Eg har også tatt opp igjen utstillingstreningen. Litt begrensa hvilken verdi den får når vi trener alene... Gi en lyd om det er noen i Bergensområdet som kunne tenke seg en trening eller to i nærmeste fremtid! Godt vi har litt tid før første utstilling, Ailo har glemt hva bakbein er, og vet i vert fall ikkje hvor de skal plasseres...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!