Sider

mandag 3. januar 2011

Greek Key Lace Scarf

Mamma sitt nye skjerf ble til slutt ferdig =) Tok litt tid, da eg måtte få tak i ett ekstra hespe, og for Wollmeise-kjennere er ikkje det alltid det enkleste. Garnet er farget opp i små batcher, og det skal en del til for å matche fargene. Gikk heldigvis på skinner, denne gangen, så nå har eg vel brukt opp flaksen for resten av året. Det ble desverre noen dager for sent til å bli med i 10 Shawls in 2010, men pytt... Eg vet eg har strikket 12 sjal på ett år (selv med noen lånte dager), og det får være bra nok =) Nok skravling, se og nyt!


Garn: Wollmeise Twin
Farge: Blue Curacao
Mønster: Greek Key Lace Scarf
Forbruk: 170gram
Størrelse: 160cm x 30cm (blokket)


Må legge til en liten fotnote... Har etterhvert oppdaget at eg liker geometriske mønster på strikka plagg. Det er noe med de skarpe vinklene mot det myke garnet - fantastisk kontrast! Og viss fargen er en så lekker blå som i dette tilfellet, ja, da må det bare bli bra =) Er forøvrig på jakt etter mønster på en stola med geometrisk mønster. Har en hespe Wollmeise Lace tiltenkt det formålet. Har du forslag? Gi meg en lyd =)

4 kommentarer:

  1. Geometriske mønster gjør seg virkelig på sjal og plagg, er så absolutt enig med deg der =) Og eit nydelig skjerf har det også blitt!!! Har nevnt i forumet om sjal/stola.. med geometrisk mønster ;)

    SvarSlett
  2. How nice to see my pattern out there in Scandinavia.

    SvarSlett
  3. It's a lovely pattern, I do like geometrical figures on knitted objects =)

    SvarSlett
  4. Nydelig, rett og slett helt nydelig :-)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!