Sider

onsdag 19. januar 2011

Fiberpreparering

Det er stille i bloggen for tidne, har nemlig noen store prosjekter på gang. Men, kan da vise frem litt underveis. Ailo er nettopp ferdig med røytingen, og børstet av han ca 250gram underull. Etter grovsortering, og forsøk på å få vekk dekkhårene, har ulla blitt kardet sammen med shetlandsull, og blitt til en god haug med kardetuller. Fant en video på youtube der kardetullene fra kardemaskina ble rullet sammen på tvers i stedet for på langs, og det har eg gjort med disse. Da får en tops-lignende greier fra kardemaskina. Gjenstår spinning =)


I tillegg til det over, har eg gjort ett lite forsøk med ull fra Ailo, mikset sammen med svart alpakka og hvit shelandsull. Sånn bortsett fra at eg ikkje får til å spinne tjukt, synes eg ikkje dette ble så ille =)


I posten kom det en pakke fra en dame med 200gram eurasier-ull =) Gleder meg til å ta fatt på den. Tidligere har eg syntes at Ailo sin ull er veldig grov, men den som kom i posten er hakket grovere. Spent på å se hva eg klarer å få ut av den. Blir nok uansett ett bruksgarn, til sokker eller votter, kansje?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser helspännande ut med dina hundgarnprosjekt. Du lyckas med allt du :)

    SvarSlett
  2. De Aiolo-mix-tullene ser såååå deilige ut! Gleder meg til å se garn av dem! =)

    Hvilken video var det du så? Skulle likt å se den, nå som jeg får min mini kardemaskin til uka. =)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!