Sider

lørdag 5. desember 2009

Skattejakt hos Bestemor

- Ska du kjøpa deg karder, seie du? Jamen eg har liggande noken her, fekk dei til bursdagen, men bruka dei ikkje alikavel, sjå, dei er heilt nye. Eg har ull og, kom, skal du sjå...

Alltid koselig å ta en tur til Bestemor, havner stort sett alltid i snakk om håndarbeid. Fikk bursdagspresang denne gangen, og nevnte så vidt at eg kunne tenkt meg å kjøpe karder for det. Plutselig fikk eg ett par i hendene :-) Noen som vet hvilken produsent som har dette stempelet, forresten?

Fikk også med litt ull, ca 200gram, vet dette kommer fra Hillesvåg Ullvarefabrikk, men ellers var det lite opplysninger. Regner med det er sau, men vet ikkje hvilken rase.

Besta hadde også liggende noe uvasket ull i noen poser. Regner med dette er vårull av enten spæl eller sjeviot. De lengste fibrene var vel rundt 6cm, og siden ulla er ganske gul/skitten tror eg dette er vårull. Høstullen pleier vel å være renere?

Fikk også tjukke lefser med meg, nam...
Og beskjed om at renningen til veven har komt, så tante, Besta og eg skal prøve å få den på Monica-veven, slik at eg får vevd juleløperen mamma har bestilt, en gang på nyåret.

2 kommentarer:

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!