Sider

mandag 7. desember 2009

Ishbel

I Hobbykroken har Pillen hatt en Ishbel-KAL gående nå i november og desember. Mitt bidrag ble dette sjalet, Ishbel. Det er strikket i Zauberball, på pinne 4 mm, og det gikk med 85gram. Ble passelig stort til ett skjerfsjal.


Dere som har strikket dette ser sikkert at spissen på sjalet er annerledes. Det har med å gjøre at eg strikket stockinette-delen til den minste versjonen, og lace-delen til det største sjalet. Med andre ord, maskeantallet stemte ikkje når eg skulle begynne på edgingen. Løste det med å strikke glattstrikk på de siste maskene mot midten som var til overs, og beholdt økningene langs midtmasken.


Eg ble desverre ikkje så begeistra for garnet, enda godt eg bare hadde dette nøstet. Det krølla seg mye underveis, og delte seg litt for lett på pinnene.

5 kommentarer:

  1. Ishbel er bare nydelig, uansett hvilke farger og garn man bruker nesten:) Elsker fargene på ditt, og er superglad for at jeg har et nøste liggende i hylla:)

    SvarSlett
  2. For et nydelig sjal du har laget. Fargene var virkelig flotte.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. syns dette ble kjempefint! Spissen la jeg ikke merke til var annerledes før du sa det ;)

    SvarSlett
  4. wow... for et nydlig fargespekter i dette, sitter selv med shadow fargene på samme garn, men likte ikke garnet noe godt, da det er lite tøyelig. Men ser jo så klart at jeg liker fargene hehe...

    Smart løsning på spissen også ;)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!