Sider

lørdag 12. desember 2009

Rokken den går...

Endelig har rokken komt i hus :-D En stk Kromski Sonata. Kjøpt brukt fra Marianne, så det fulgte med en god del ekstra utstyr (Snakker ikkje fullt så høyt om at dette er en julegave fra mine foreldre...). Tilsammen 6 spoler, spolestativ, hentekrok og hurtigvinge i tillegg til vanlig vinge :-D Ser allerede at det kan være kjekt å få tak i en jumbovinge + spoler til den... De vanlige spolene ble litt små ved tvinning :-)

Her er første forsøk fra rokken. Dette er tullen eg fikk med Bestemor forrige helg, greitt å ikkje måtte tenke på drafting og sånt, helt til å begynne med.

Disse tre hespene er på 85 + 85 + 50gram, totalt 263meter. Tvinnet som ett tre-trådsgarn, og eg tror dette er greitt til sokker. Garnet er litt hardt spunnet, siden eg ikkje har noe særlig trening i spinning med rokk. Det ble også ganske tjukt, så her må nok minimum pinner nr 5 frem, trøsten får være at sokkene blir fort ferdig da :-D Tror også eg skal bestille meg en større Niddy Noddy, hespene blir så merkelige når de er på mer enn 40-50gram, korte og klumpete.


Ble litt til overs, bommer alltid med metrene på hvert nøste/spole... Ca 10 gram to-tråds, denne får gå i boka med de andre prøvene mine. Vurdere foresten å farge disse hespene, bare for å få litt mer øvelse i det også :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!