Sider

torsdag 18. juni 2009

Trenger flere puslespillmatter!

Av og til går ikkje ting helt etter planen... Ble ferdig med sjalet mitt i dag, og skulle blokke det, men hadde ikkje nok matter :-( Så fikk ikkje strekt det skikkelig ut. Sjalet er i grunnen stort nok til å brukes som det er, men mønsteret kommer ikkje frem uten blokking. Så må nok en tur på lekebutikken i morgen, se om eg får tak i ett sett til, og blokke på nytt. Ser for meg at det må blokkes nesten 3/4 sirkel for å bli fint. Håper bare eg har felt løst nok av :-P

Det har gått med litt over fire nøster Drops Alpakka, litt over tre nøster Drops kid-silk. Så det veier en eller anna plass mellom 200 og 300g. Mer info kommer når det er helt ferdig :-)


På siste bildet viser det godt hvorfor eg må strekke det ut bedre. Ikkje noe fint sånn som det er nå.

4 kommentarer:

  1. Så utrolig lekkert sjalet ditt er!!! For en jobb:-) Og lille Ailo er jo bare knusenydlig *smelt*

    SvarSlett
  2. Lekkert!! =)

    Du vil ikke kunne få det til om du ikke har matter i midten, da? At du lager en slags V-form - og eventuelt lekker noe i mellom mattene i midten så de holder seg på plass...

    SvarSlett
  3. Er redd det ikkje blir stabilt nok da, at eg ikkje får strekt det ut skikkelig da heller... Men har en del pappesker her nå pga nyinnkjøp av møbler, så får blokke på de før eg kaster det. Fikk ikkje tak i flere matter...

    SvarSlett
  4. Hm.. Jeg lurer på hva som menes med blokking jeg? Har aldri hørt om det før :) Hva gjør du når du blokker? Nydelige sjal du har laget forresten :) (sett i den andre bloggen din også)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!