torsdag 18. juni 2009

Trenger flere puslespillmatter!

Av og til går ikkje ting helt etter planen... Ble ferdig med sjalet mitt i dag, og skulle blokke det, men hadde ikkje nok matter :-( Så fikk ikkje strekt det skikkelig ut. Sjalet er i grunnen stort nok til å brukes som det er, men mønsteret kommer ikkje frem uten blokking. Så må nok en tur på lekebutikken i morgen, se om eg får tak i ett sett til, og blokke på nytt. Ser for meg at det må blokkes nesten 3/4 sirkel for å bli fint. Håper bare eg har felt løst nok av :-P

Det har gått med litt over fire nøster Drops Alpakka, litt over tre nøster Drops kid-silk. Så det veier en eller anna plass mellom 200 og 300g. Mer info kommer når det er helt ferdig :-)


På siste bildet viser det godt hvorfor eg må strekke det ut bedre. Ikkje noe fint sånn som det er nå.