Sider

mandag 8. juni 2009

Ailo har komt i hus :-)

Endelig har pirayaen komt i hus :-) Ble ei lang helg dette, med mye kjøring. Hilste også på gamle kjente i Høyanger på veien.

Da eg endelig kom frem, ble eg "overfalt" av bikkjer og valper i porten, og fikk Ailo rett i fanget :-) Eg var litt seint oppe, så det ble en kort kveld. Trøtt i trynet etter kjøringen også :-)

I går skulle eg prøve å komme seg hjemover med Ailo og Birk, blindpassasjeren som skulle være med. Prøvde først å ha begge to i baksetet, men Birk satte lite pris på å bli brukt som klatrestativ, så tok Ailo frem. Der ble det litt stressing og hyling, men når vi kom i land på Anda fant han roen, og sovna. Midt oppå håndbrekket :-) Etter det gikk turen bedre, han sov mesteparten av veien., veksla mellom å ligge bak setet mitt og oppå håndbrekket. Noen små lufteturer måtte til på veien, han ble dulla litt med av forskjellige folk vi traff.
Hadde en kjapp stopp hos foreldrene mine, slik at både Ailo og eg fikk oss middag. Da vi kom til leiligheten sovna både Ailo og Birk, låg her og snorka. Hadde nok vert en lang dag for de to også, spesielt for Ailo, var nok masse nye inntrykk.


Tilslutt ble det kveld, og etter litt småbjeffing og sutring roa Ailo seg fort ned. Han vekte meg i halv tre tida, måtte ut, og igjen halv seks :gjesp: Men, flink gutt som ikkje tisser på gulvet :-) Håper riktignok at han lærer seg å sove natta igjennom om ikkje så lenge, slitsomt med denne "nattevåkingen". Har bare hatt ett lite "uhell" inne, eg trudde eg skulle ha tid til å ta Birk med samtidig... Sånn kan det gå ;-)
I dag har det blitt en kjapp tur på kontoret, hadde glemt å føre noen timer. I tillegg stoppa vi hos veterinæren, fikk med ormekur og flåttmiddel (Exspot). Måtte en kjapp tur innom butikken også, han låg fint i ro i bilen da eg kom tilbake, reagerte først da han hørte låsen åpne. Nå ligger begge to og sover igjen :-) (Greie hunder gitt ;-D )


Enya og Anaya (halvsøster til Ailo).
Alle bildene er tatt i Ulsteinvik, ble vanskelig med to hunder, og i tillegg skulle bruke kamera :-) Nå venter vi bare på matfar til Birk, han skulle komme og hente han i dag :-)

7 kommentarer:

  1. GRRattis masse med å endelig ha valp i hus!! =) Som sagt er jeg utrolig misunnelig på deg - vi ønsker oss jo en liten Euraser etterhvert, vi, også. =)

    Det er jo veldig bra at han vekte deg og sa i fra at han ville ut! Det er bra første natta, assa! =)

    SvarSlett
  2. Håper alt står bra til der nede! Vi tenker mye på Bendedict/Ayo-gutten vår =)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med å ha fått gutten i hus:-) Han er bare nydelig!!!!

    SvarSlett
  4. For en nydelig liten hårball.

    SvarSlett
  5. Gratulerer med bamsegutten, flott liten fyr. Ja vi er noen heldige sjeler som har fått oss eurasier, har fått mange kommentarer på "har aldri sett noe så nyyyydelig". Lykke til videre med vovsen ;=)))

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!