Sider

onsdag 24. juni 2009

Ny bildespam :-)

Noen nye bilder her :-) Pirayaen vokser, nå har han i grunnen den formen han vil få som voksen. Det varer nok bare noen dager, før han begynner å vokse i en annen merkelig retning. Ikkje det at eg har klart å ta ett bra ståbilde av han. Enten er rumpa mot meg, rumpa i bakken, snuten i bakken, eller han står rett og slett ikkje stille :flire: Det er i vert fall klart at han er en valp med AD/HD :flire: Det er enten full rulle, eller strak ut :-)

Lurer i grunnen litt på om det er en eurasier eg har fått i hus, han er veldig sosial og trivelig, både mot folk og dyr, spiser godt, både av fôr og godbiter. Ailo danser faktisk gledesdans når han ser eg kommer med mat til han :flire: Han begynner å bli mer selvstendig, kan fint ligge i stua og herje med leker, mens eg er i andre enden av huset og maler. Han kommer bare å sjekker at eg er der innimellom. Eg har begynt å hente posten alene nå, han ligger stort sett å slapper av når eg kommer tilbake (ca 10 min å gå). Eneste som er litt merkelig med han er at om natta kan han fint ligge i buret og slappe av, men om dagen foretrekker han å ligge fritt. Neste gang eg skal av å handle kommer eg til å la han ligge hjemme alene, bare for å "sjekke" om det går bra. Lager bare til en liten valpebinge til han, sånn at han ikkje skader seg selv mens eg er borte. Leiligheten min er litt teit enda, vanskelig å sperre av bare en liten del. Men det kommer seg etterhvert, må bare ta det rom for rom.

Siden sist har det blitt en del styr med oppussing og diverse. Hadde meg en liten tur til Ikea lørdag, fikk mamma til å sitte barnevakt mens eg var inne med pakkeselet pappa (hans egne ord ;-) ) Litt sutring da eg forsvant, men barnevakten ble fort godtatt. Han har også vert en ivrig medhjelper til å montere møbler :flire: Hadde nok skruer og dingser, så håper han ikkje har spist noen :-)

Søndag var det avgårde for å feire bursdagen til Besta. Mye nye folk, og nytt sted (hos tante). Han sjarmerte alle, spesielt Sofia. De to lekte sisten ganske lenge og hadde det moro :-) Gutten flata til slutt ut under bordet, ble visst nok ;-) Han fant også ut at under bord ligger det masse godbiter... Har vert fin i magen etterpå, så ser ut som om det ikkje ble for mye.




Sånn ellers har det blitt småturer hit og dit, ulike underlag, og ulike steder. Repeterer litt innimellom, slik at han ikkje skal glemme det han har vert borti. Putler også så vidt på med innkalling, sitt (før maten), vent og sånne småting. Kloklippen går stadig bedre, samme med børstingen.
Ailo fikk seg forresten ett litt ufrivillig bad i dag, det går en grøft midt langs ene jordet eg pleier å slippe han på. Det er ganske høyt gress der nå, rekker meg ca til livet, så Ailo såg vel ikkje hvor han løp :flire: Så han plumpa uti, og ble litt våt. Er heldigvis ikkje mye vann der nå, men han såg en smule forskrekka ut :flire: Han må nok få seg en dusj snart, sånn at det også er gjort mens inntrykkene setter seg fort :-)
Hadde flere bilder, men nettet her er elendig for tida, så får ikkje lastet de opp... Får prøve igjen en gang senere.

4 kommentarer:

  1. så skjønn han er :D Hærlig

    SvarSlett
  2. Han forandrer seg stadig ser jeg. Du er veldig flink med sosialisering og trening, gutten har det nok som plommen i egget! =)

    SvarSlett
  3. Så flink du er Ingrid :) Ser ut som Ailo storkoser seg, og blir nok en kjempe fin agility hund :) Bellus lider ikke av AD/HD bare disse bite raptussene, ellers er han veldig rolig og herlig.. Så du måtte nok sliti litt mere med han rundt banen.. he,he.. Så Beathe gjorde nok et godt valg for deg og meg.. :)
    Og du har masse flott håndarbeid, og fine bilder!!
    Ønsker deg en god sommer, så snakkes vi nok på bloggen, eller når det dukker opp noe jeg lurer på.....

    SvarSlett
  4. Takker, ja får håpe han egner seg til agility, men det vil tiden vise. Blir spennende å se hvordan han takler at eg begynner i jobb igjen snart. Den som hadde hatt noen uker til med ferie :P

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!