Sider

onsdag 17. juni 2009

Bikkjeoppdatering :-)

Får ta en liten oppdatering her tror eg :-)

Ailo vokser :-) Måtte justere ut både halsbånd og sele i dag, de var begynt å bli litt trange. Han måtte også overleve både ørevask og kloklipp i dag. Ørevasken fordi han hadde litt mye voks i det ene (håper det ikkje er ørebetennelse på gang..), og kloklippen fordi det trengtes. Ørevasken tok han greitt, var jo bare kos det. Litt verre med kloklippen, hørtes nok ut som om eg holdt på å drepe han :flire: Men eg slapp han ikkje før eg var ferdig, og de siste 2-3 klørne gikk helt greitt. Hjalp nok også på at det vanket godbiter underveis/etterpå. Har såvidt begynt å venne han til å få litt av hvert, og så langt har han vert borti pølse, skinke, frysetørket vom og fisk og schmackos. Alt sklir ned, han var litt skeptisk til pølse først, var visst ikkje så godt :flire: Skal en tur til Bestemor til helgen, så det er greitt at han har fått smake på litt av hvert. Besta har en tendens til å fore bikkjene med det meste fra vafler til pepperkaker. Må nok prøve å begrense det, Ailo har nok en noe følsom mage ennå. Han har også fått smake en liten bit med griseøre, og vanlig tyggeben.

Prioriterer sosialisering og miljøtrening på han for tiden. Og tror vi har rasket med oss en del forskjellig på kort tid.
- Hundetreff/agilitytrening
- Agilitystevne
- Sitte utenfor butikken og kikke/hilse på folk
- Tur i skogen
- Tur etter veien
- Bilkjøring
- Tur i fjæra
- Tur på jobb
- Tur til veterinæren
- Labba rundt i nabolaget
- Vasset i bekk
Jobber også med alenetrening. Han er oppe i ca ett kvarter i leiligheten, og ca det samme i bilen nå. Men der sitter han og følger med på det som skjer rundt i stedet for å slappe av. Så det kommer seg litt etter hvert. Skal en liten tur til Ikea på lørdag, må nok få tak i en barnevakt da. Timene flyr fort der inne.

Ellers sluker han maten som om han aldri har sett mat før. Har valgt å gå ned til tre måltider for dagen allerede nå, synes han spiser bedre da, blir litt mer sulten mellom hvert måltid. Ailo får en del godbiter i løpet av dagen også, så tror ikkje han lider noen nød :-) Ailo har også begynt å slenge matskålen "vegg-i-mellom"... Enkelte av hobbyene hans klarer eg meg uten :flire: Men pusene er nå greie, hjelper han å rydde opp etterpå. Det er nemlig ikkje så nøye med om skålen er tom eller full i fôr... Han har også vippa vannskålen noen ganger, må jo vaske labbene må skjønne :-P Må se om eg ikkje får tak i non-spill vannskål til han, og ei tyngre matskål.

Ingen bilder denne gang, er ikkje så flink til å ta med kameraet ut på småturer. Må se om eg ikkje får tatt noen ståbilder av han en dag, Ailo har blitt en del høyere på disse ukene.

Alt i alt tror eg vi er noenlunde i rute for hvor langt eg ønsker å komme med han før eg begynner i jobb igjen. Ailo skal i utgangspunktet være med på jobb, men hadde i grunnen vert greitt om han kan klare halve dagen hjemme alene. Stikker da hjem i lunsjen og henter han. Men det vil tiden vise. Vil jo helst ikkje ha en hund som ligger og hyler fordi han ikkje takler å være hjemme alene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!