Sider

onsdag 10. juni 2009

Hunde- og pusetreff

Hadde tenkt meg på hundetreff i dag, men det ble desverre avlyst, så vi snek oss en liten tur på agilitytrening i stedet for ;-) Der fikk Ailo hilse på en del forskjellige folk, og fikk lov til å knøvle sheltievalp på 3 mnd :-P Fikk også vite at det planlegges valpetreff for alle de som får valper nå i sommer, skal visst ikkje kjøres valpekurs nå. Så det må vi prøve å få med oss :-)

Ailo har også fått hilse på noen voksne hunder i dag, en samojed (Nikita), en blanding (Nike) og en dachs(Doffen). Har eg glemt noen nå, tro?
Vi har også begynt så vidt med litt burtrening, canvasburet er visst ganske ok å ligge i, spesielt siden det ligger tyggeleker inni (les: tepper). Planen er å venne han til bur, slik at det er lettere å ha han med på jobb når ferien en gang tar slutt. Må nok også begynne for fullt med alenetrening også... Kanskje det blir enklere når pusene er her, og han tross alt har selskap hele tiden? Må bare overbevise Max om at valpen ikkje skal spises først :-)


Første møtet med Max og Tuza (pusene mine), er også unnagjort. De reagerte i grunnen stikk motsatt av det eg hadde trodd. Max ble sur og forbanna, Tuza har prøvd å sette seg i respekt, men er mye mer vennligsinnet. Ailo har riktignok fått seg noen lusinger på nesa, men pusene slår heldigvis med klørne inne.

5 kommentarer:

  1. Hei Ingrid.

    Veldig kjekt å treffe deg og Superskjønne Ailo i dag :) NYYDELEG kvalp.
    Ja, klart de på komme på kvalpetreffet :)

    Me gler oss alt til å sjå både deg og Ailo igjen snart :) :)

    Kjem du innom stevnet i helga forresten?

    Snx

    SvarSlett
  2. Ser ut som han hadde det moro med den sheltien ;) Flink gutt i buret også!
    Stjeler noen bilder fra bloggen din når jeg har tid etter eksamenen min imorgen ;)

    SvarSlett
  3. For et bedårende lite fjes... Helt til å spise opp! *smelt*

    Kan tenke meg det blir lett å dra fra han, jeg... *ler*

    Her starta vi aleinetreninga allerede dag 2 - vi snakker om minutter aleine uten pip så klart! Jeg tenker det er like greit å venne valper til hvordan ting blir allerede fra start - ellers blir det på en måte 2 perioder med tilvenning de må igjennom - en periode der dere er sammen hele tida og bare koser, og så en periode der han må venne seg til å klare seg uten dere også. Det funka i hvertfall supert her. Lykke til! =)

    SvarSlett
  4. Gosh! Syns han har forandret seg mye på en uke. Tøffe gutter knøvler det som knøvles kan hehe.

    SvarSlett
  5. Mette: Hvilket stevne?

    Beathe: Bare å stjele det :)Ailo hadde det nok mer moro enn sheltien, han var litt skeptisk...

    Mono: Er allerede i gang, han takler fint 5-10min nå :) Men holder meg i nærheten ennå. Er bare på badet, eller ute i carporten enn så lenge.

    Pillen: Måtte kikke på bildene for å se forandringene :ler: Ser de ikkje selv :-)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!