Sider

onsdag 3. februar 2010

Litt av hvert...

Snaaart blir det litt bedre styr på bloggingen her. Laptopen har endelig fått seg ny skjerm, og er i skrivende stund på vei over fjellet hjem igjen :-D Håper bare ingenting har blitt slettet, fikk ikkje kjørt backup før eg sendte den avgårde... Så bilder kommer når den er hjemme igjen. Gidder ikkje dra med meg kameraet på jobb, siden den likevel snart er i hus igjen.

På spinnefronten er det sjeviot på spolene, tror nok eg må bestille litt med fiber fra Spinnvilt for å få nok til sjalet eg planlegger. Har enn så lenge ca 140 gram, og 420meter, helt ferdig. En spole er full, og holder på å fylle en til før eg skal tvinne. Tar ganske mye tid, når det spinnes såpass tynt :-) Trodde ellers lageret mitt begynte å bli relativt tomt, helt til eg kom på at eg har en kg med romney-ull fra NZ liggende :plystrefalskt:

Strikkefronten: Cabled Afghan vokser sakte men sikkert. Fant ut at eg hadde feilberegnet mengden med garn, og har måttet bestille litt mer fra 123knit. Må også strikke en rapport mer enn eg hadde tenkt, ellers blir det for kort... Har også knesokker, ett sjal og Team Albania-sokker på pinnene. Fritidsproblemer, noen?

Bikkjedyret (Ailo, om noen skulle lure), har begynt å lande litt igjen, etter at han oppdaget en ting som heter damer her rett før jul. Tror nok det har vert tisper med løpetid rundt om. Vi fortsetter treningen mot utstilling i begynnelsen av mars, og Ailo har etterhvert lært seg å trave mer enn han hopper ved siden av meg. Tror kanskje kengurujuicen i årene har begynt å forsvinne? ;-) Er uansett spent på hvordan det går, Ailo trekker seg vekk fra menn han ikkje kjenner, mens damer skal han helst overfalle :sukk: Tenker at det har sammenheng med at det stort sett er damer som tar kontakt, type: "Ååååå sååååå søøøøøøt!" Får prøve å snike meg innom AG-treningen i de neste ukene, kanskje det vil hjelpe litt...

Ellers er eg rimelig lei av snø... Snart 7 uker med snømåking, polvott-ekspedisjoner og kjettingbruk... Kan vi få litt normalt vestlandsvær nå? Pliiis???

5 kommentarer:

  1. Normalt vestlandvær med regn og sørpe? Nei, takke meg til fast og tørr snø *lol*
    Høres ut som du har mer enn nok å henge fingrene i for tida. Blir kjekt å se bilder av både det ene og det andre. Ha en fin onsdag

    SvarSlett
  2. Kunde ju inte låta bli att trycka på linken, där var det mye fint garn, men måste du betala tull i Norge när du beställer??

    SvarSlett
  3. Hei Ingrid og Ailo :)

    Ønsker deg masse lykke til på utstilling..

    Vi har også samme problem at gutter/menner er skuuuumle... :(

    Og det er SÅÅÅ koselig med snø!! hi,hi...

    SvarSlett
  4. Den anonyme var Camilla mamman ti Bellus

    SvarSlett
  5. Vi får finne utstillinger med kvinnelige dommere vi da, Camilla :flire: Håper det bare er en idé Ailo har fått, for det er ikkje alle han reagerer på...

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!