Sider

søndag 14. februar 2010

Border Collien Scott

Sammen med crossbreed ulla som kom før helga, fikk eg også med litt hundeull. Først ut er Border Collien Scott, på 11år. Blandet hundeullen sammen med litt brun crossbreed ull, og fikk en liten hespe ut av det.

Denne er spunnet på det siste tilskuddet i teine-familien min, en Midi Bosworth. Så lenge eg har spunnet har det blitt snakket om hvor gode disse er å spinne på. At de spinner jevnt og lenge. Men, er nok ikkje helt enig der. Synes faktisk at min første tein på 45gram av ukjent produsent spinner både jevnere og bedre. Kan nok ha noe med trening å gjøre også, kanskje eg venner meg til den nye teinen etterhvert? Enn så lenge er den på en god andreplass ;-)

Midi Bosworth Canarywood 24 gram. Litt artig er det at den skifter farge etter hvordan lyset treffer treet.

10 kommentarer:

  1. Celia er i full røyt så si fra om jeg skal spare opp litt å ta med til Manger ;)

    SvarSlett
  2. Spennende :-D men hvordan lukter det når garnet blir vott da?

    SvarSlett
  3. Så flink du er :D

    Ligger en utfrodring til deg inne på bloggen min

    SvarSlett
  4. Kjempebra at Scott sin ull har blitt til garn - han er verdens snilleste hund tror jeg :)

    Du har fått en award av meg :) Du finner den i bloggen min :)

    SvarSlett
  5. Så spennende garn!
    Og så artig at du spinner på håndtein. Jeg er ingen god spinner, men den håndteinen du viser her ser spennende ut å prøve.

    SvarSlett
  6. så flott at du kan lage garn av hundeulla, imponert jeg!

    SvarSlett
  7. Så stiligt med borde collie garn. Nu blir jag snart tvungen att tigga till mig chico,s hårtussar. Detta har jag bara sån lust till att försöka. Jag har än så länge bara två sländor men jag tycker den tyngsta snurrar fortast och bäst. Blir nog tvungen att kolla vikten på dom två, anar faktiskt inte vad dom väger..
    Han en fin helg :)

    SvarSlett
  8. Hei

    Det har nok litt med teknikk og trening å gjøre ang. å spinne med en Bossie håndteine. Du er vant til en som er ganske tung, Bossie spinner ganske hurtig og får du ikke draftet ut fort nok, stopper de opp. Jeg ser det når jeg lærer andre opp at hos de stopper håndteinen, uahvengig av merke opp fortere.

    Bare til å trene, så blir du nok fan av håndteiner i den vektklassen eller ikke :o)

    SvarSlett
  9. Får bare mer og mer lyst til å lære meg å spinne!

    SvarSlett
  10. @HKAngora: Jepp, det har nok med trening å gjøre. Pluss at eg spinner mest på rokk for tiden, for det går så mye fortere... ;-)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!