Sider

torsdag 28. januar 2010

Sneakpeek ;-)

Siden eg klarte å ødelegge vaske ullteppet mitt feil, og akrylpledd bare ikkje er varmt nok i sprengkulda, har eg satt i gang med å strikke meg ett nytt stuepledd. Cabled Afghan av Nancy Hand. Litt gal? :flire: Det går tregt fremover, siden hver pinne tar ca en halv time, så satser i grunnen på å bli ferdig til neste vinter. Har vel strikket 15-20cm til nå. Det strikkes i Peruvian Highland Wool fra Filcolana, deilig myk lammeull :-)

Mønsteret var absolutt ikkje av de beste eg har sett, så bruker i grunnen bare chartet. Blir min egen vri uansett, siden eg er gal nok til å utvide det.


Trådkaos? Dette er intarsia-fletter, så det henger ett nøste i hver flette. I oppskriften står det at det eneste en bør passe på er at bunnfargen ikkje havner inn i flokene. Vi får se, tipper det blir litt klipping og festing etterhvert som floken strammer seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!