Sider

søndag 27. september 2009

Utstilling på Bønes

Ailo og eg hadde oss en tur til Bønes i dag, BSBK arrangerte utstilling. Er vel nå eg skulle ha meldt om resultater og premier? Ble nok ikkje sånn, stilte ikkje ;-) Var i grunnen oppe for å hilse på det bergenske eurasierfolket, og for ett lite hundetreff. Og her skulle eg egentlig hatt ett bilde eller fem, men det ble ikkje tatt bilder. Ailo ble så betatt av Leetha og andre hunder at eg hadde nok med å holde styr på han :flir: Tydelig at han begynner å forstå hva damer er :-D Ble ikkje til at vi møtte opp i Langeskogen, været var rett og slett ufyselig. Regna kattunger, og det som verre var...
Vi hadde også en liten "playdate" med Dethleff og Janne, for å se om de to kan fungere sammen. Ble ikkje helt klaff med en gang, men prøver igjen :-) Det viser seg at Ailo har ett ganske godt språk, og demper og leser situasjoner bra i stedet for å fly i trynet på andre hunder, slik som han har gjort tidligere. Han har vel blitt litt miljøskada av å ha fått lov til å bruke leonbergere som klatrestativ :flir:

Janne sa også at eg måtte stille bikkja, ho mente han kunne nå langt. Vi får nå se hva vi finner på underveis :-) Det er sånn halvveis planlagt noen utstillingstreninger i løpet av vinteren, og det blir også noen flere leketreff med Dethleff nå fremover :-) Håper på litt ok vær, slik at eg kanskje får tatt noen ok bilder av Ailo sammen med andre hunder, det har ikkje fått til siden han var ni uker gammel...

Fikk også trent litt passering med Ailo, med hjelp av uvitende forbipasserende, både med og uten hund :-) Ailo begynte vel å bli litt sliten da og, så det hjalp nok til med at han holdt beina på bakken, i stedet for å henge i enden av båndet.

Nå har bikkja lagt her på gulvet og snorka siden vi kom hjem, ble visst en del nye inntrykk som skulle fordøyes. Han har vert med på diverse utendørsstevner i sommer, men det er jo litt annerledes innendørs.

Og til slutt, nå er det blitt født en "lillebror" til Ailo hos Kennel Angel Pollentia. Så i november flytter en wheaten terrier hann inn til mine foreldre. Her kan dere lese mer om kullet, det har ikkje blitt lagt ut bilder av valpene enda...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!