Sider

torsdag 24. september 2009

Ailo - forsømt?

Såg plutselig at det er lenge siden eg har skriblet noe om krabaten, i vert fall i denne bloggen. Så bildene er det sikkert noen som har sett tidligere, de ligger blant annet i Kullbloggen og noen på Eurasier-forumet. Faktisk er bildene nesten 14 dager gamle, tatt på en tur til Pyttane :klaskpålanken: Må prøve å bli litt bedre på å ta med kameraet ut, plutselig er jo gutten voksen :-) (hvor blir tiden av...?) Får nok skylde litt på det fantastiske været vi har hatt i det siste. Litt for glad i speilrefleksen til å ta det med ut i typisk vestlandsvær.


Ailo begynner å bli litt mer fornuftig, litt sånn pø om pø. Han er fortsatt oversosial, og "overfaller" det meste som treffes på tur eller hjemme (tror eg må vise han rasebeskrivelsen...) Manerene dukker bare opp innimellom, når han får litt kjeft av voksne tisper. Da kan han plutselig være litt mer forsiktig rundt andre hunder :-) Så satser i grunnen på at dette er mest valpenykker. Som dere ser er han blitt veldig svart i det siste, ser ut som om det meste av dekkhårene blir sorte, mens underullen holder seg grå. Spent på hvordan han kommer til å bli i ansiktet, synes han blir mer og mer grå rundt øynene.
Matlysten hans er fortsatt på topp, til tross for "skrekkhistorier" både fra norske og utenlandske eiere om Eurasiere som etterhvert slutter å spise. Fôrer nå på en blanding av Eukanuba og Vom&Hundemat. Den lokale dyrebutikken bestemte seg plutselig for å begynne å selge det :hurra: Så nå trenger eg bare en større fryser....
Treningsmessig så holder vi på med rotrening inne (nei, Ailo, du trenger ikkje følge meg på badet...) Begynner å se litt resultater av det nå, han kan fint ligge i stua selv om eg svinser frem og tilbake fra kjøkkenet til stua. Og ellers går det mye i passeringstrening utendørs. Fra å ha jagd biler, prøver han nå å "angripe" både to- og firbeinte vi treffer på tur. Så tror eg skal armere meg med godbiter og klikker på turene fremover. Ailo er forsåvidt "klikkerklok" (til å omtrent ikkje å ha trent med klikker). Når klikkeren er fremme tilbyr han sitt, dekk og til en viss grad stå. Han prøver å finne ut av hva eg ønsker han skal gjøre :-) Har lyst til å prøve litt mer med klikker, kanskje ett kurs i løpet av vinteren hadde vert noe? Ailo har bare godt av å bruke "de små grå" :-)
Innkalling sitter greitt inne, selv når han er opptatt av å tygge på Max. Gjelder bare å overføre det til utendørs, enn så lenge har eg han i band eller langline/sporline.
Dette ble da en liten oppdatering? Kommer nok sterkere tilbake :-)

3 kommentarer:

  1. begynte lure på om han var på ferie eller noe jeg nå :P ;)

    Morsomt å lese om treningen deres, og hvor oversosial han er. Han er nok blitt alt for mye påvirka av Enya, både i pels og i hodet. Hun er jo heller ikke rasetypisk, men hun er i tillegg en bjeffer. Bjeffer om hun er glad, sur, gira, kjeder seg.. I visse situasjoner, som for å komme seg inn/ut, i bilen, i buret har jeg klart trene det av henne, så vi har en litt stillere hverdag enn i starten ;)

    Gleder meg til å følge utviklingen på treningen hos dere, og på hvordan gutten blir til slutt! =)

    SvarSlett
  2. Ikkje så gale ;) Litt teit overskrift kanskje, men så sent på kvelden blir det ikkje bedre :P

    Det er heldigvis lite lyd i han, selv om nabobikkja gneller i vei, er han faktisk stille :) Enya har vel kanskje blitt opplært av Anaya?

    Blir artig å reise på treff i morgen i vert fall :)

    SvarSlett
  3. Han er bare supersøt - heltskjønn! Digger tegningene hans! =)

    Det sorte sjalet ble jo knallfint! Blir spennende med mønster! =)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!