Sider

fredag 13. mars 2009

Forandringer i blogg-verdenen

Fremover kommer det nok til å bli mindre oppdateringer her, i vert fall når det gjelder håndarbeid. Eg har funne ut at sånn som eg holder på nå, så blir det bare stress med håndarbeidet, føler at eg "må" oppdatere her med noe håndarbeidsrelatert, minst en gang i uka... Og det er jo ikkje alltid at tida strekker til i løpet av ei uke. Har også vert mye sliten i det siste, føler at eg må kutte ut noe, og konsentrere meg om å slappe av, og å prøve å få energien min tilbake.

Eg har gjort ett lite forsøk nå, med ett broderi, har ikkje lagt ut noen steder at eg holder på med det. Det har faktisk ført til at det er lettere å bare ta noen få sting, og så legge det fra seg igjen. I vinter har eg i grunnen presset meg selv til å sitte flere timer for dagen med enten strikking eller brodering, og er nå begynt å gå lei av alt. Hele poenget med håndarbeid er vel at en skal kunne kose seg med arbeidet, og ikkje stresse?

Tror nok noe av stresset bunner i at vi måtte avlive to hunder i vinter, med bare tre måneder i mellom. Er nok ikkje så flink til å takle sånt som eg kanskje gir/prøver å gi inntrykk av. Og en grei måte å slippe å tenke på, er jo å ha noe i hendene, ikkje sant?

Det kommer nok fremdeles til å komme jevnlige oppdateringer i bloggen, men mest sannsynlig av en annen art. Ikkje kun håndarbeid, men kanskje bare ting eg har lyst til å fortelle om. Kommer nok til å bli veldig hunderelatert fremover, om eg får lov til å kjøpe valp fra Beathe/Kennel Carve Canem. Oppussing tar også en del tid nå, kommer med bilder så snart den siste veggen er tapetsert.

Håper dere fortsatt har lyst til å følge med i livet mitt, selv om det blir noen forandringer her.

2 kommentarer:

  1. Så godt å høre at man ikke sitter helt alene i båten! Det virker jo som at du har nok å holde fingrene i utenom håndarbeidet, og det er jo som du sier - det skal vel være slik at man skal kose seg med det og ikke la det bli en stressfaktor! Håndarbeid kan være en fantastisk terapi - iallefall for min del - Men det er viktig å finne en sunn balansegang! Det trenger desverre ikke nødvendigvis å være like enkelt bestandig.. ;)
    Jeg setter stor pris på å titte innom bloggen din, så jeg håper du ikke forsvinner helt for oss;)

    SvarSlett
  2. Nei, håndarbeid skal ikke være stress - og ikke blogging heller!

    Jeg tar bilder når JEG har lyst, og jeg blogger når JEG har lyst. Når jeg har lyst kan jeg godt lage flere forskjellige bloggnotater som jeg publiserer når JEG har lyst. Jeg publiserer ikke alle på en gang for jeg har en følelse av at det kan være litt overveldende for eventuelt publikum, hehe.

    Ha en riktig fin søndag :)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!