Sider

torsdag 27. oktober 2011

Bronsemerkekurs dag 2

Tannvisning
Ailo har aldri likt at folk(fremmede) skal tukle med munnen hans, så dette er en liten utfordring =) I dag satt han faktisk stille, og instruktøren fikk dytte forsiktig borti snuta hans. Så da satser vi på at det går seg til på sikt. Får se om vi får trent litt underveis med både kjente og ukjente. Er dessverre dårlig med interesse fra andre til å være med å trene litt.

Lineføring
Ailo hadde absolutt ingen interesse av å virke i dag, og eg en smule sliten. Hverken godbiter eller lek funka i dag, så det ble så som så. Men, eg vet han KAN, så det er bare om å gjøre å få det frem =)

Raske dekker
Dette er noe Ailo virkelig kan, vi øver på det hver dag ved middagsbordet ;) Og når vi kom så langt begynte han faktisk å virke skikkelig, og hang godt på med god kontakt. Lot seg også engasjere i lek =)

Første del gikk han med dekken på, og det virker som om han demper vel mye når det er på. Under raske dekker hadde eg tatt det av (vi skulle bare holde på noen minutter), og da virka han plutselig som han skal igjen =) Så da ser det ut som om dekkenet bør være av under trening fremover... Får håpe på vårlige temperaturer fremover, ellers vet eg at Ailo blir stiv etterpå. Alternativet er selvfølgelig å gi Metacam.

Selvfølgelig er det en hund på kurset som synes Ailo må tuktes litt, så vi fikk ett par episoder med utfall. Krysser fingrene for at det ordner seg etterhvert, det frister lite å legge hundene i fellesdekk når eg vet det kan bli bråk utav det.

Ellers står eg nå på valpeliste, og skal forhåpentligvis hente en liten firbent i mars/april =)

2 kommentarer:

  1. Han høres ut som en lapphund... Dere kommer nok i mål til slutt :)

    Hva slags hund skal du ha? Det blir spennende,da!

    SvarSlett
  2. :flire: Ja de har vel mye av den samme mentaliteten =)

    Står på liste for en groendael/tervueren kryssparring, så får vi se om det blir valper, og om det er en til meg der =)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!