Sider

søndag 3. april 2011

Småstrikk til smådjevler

Eller på godt norsk; Djevelluer i prematur størrelse. Restegarnet mitt blir i stor grad brukt til prematurplagg, en hjelper en god sak, og blir kvitt smårester eg ellers ikkje ville fått brukt opp. I denne omgang er det restene etter vm-genseren min som har blitt brukt opp, og har blitt til 5 små djevel-luer. Oppskriften finner her. Forumet Strikkeverden har startet opp NFI-prosjektet (NFI= Nyfødt Intensiv) for hele landet, så disse vil gå til Haukeland Sykehus.  

Enda ett teppe har også blitt heklet, i Kauni, og tovet. Kauninøstet har bare blitt liggende, uten at eg har funnet noe å bruke det til. Planen var en gang ett sjal, men har etterhvert begynt å foretrekke mykere garn til det. Kauni blir mykt etter vask, men er veldig grovt å strikke med... Var vanskelig å få ett skikkelig bilde av dette. Fargen heter EK, og er mykere enn det eg får frem via kameraet.

1 kommentar:

  1. Takk for koslig kommentar på bloggen:) Nydelig hunder du har:L)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!