Sider

lørdag 16. april 2011

Nytt garn!

Rokken har snurra litt i det siste. Nok en roving fra Mosaic Moon har blitt til garn, og dette er heldigvis den siste bestillingen eg har inne akkurat nå. Skal bli greitt å kunne jobbe med noe eget igjen =)

Fiber: 80% merino 20% kasjmir fra Mosaic Moon
Farge: Birthday Boy
Meter: 230meter på 120gram
Tvinn: Kjedetvinning


Liker fortsatt ikkje å spinne merino, gitt... Selv den knusktørre polwarthen var bedre å spinne enn denne. Er nok medvirkende til at TTT (ting tar tid), og at denne lille rovingen har vert på spolen i snart tre uker. Men, ble ferdig til slutt, og med denne tror eg at eg sier eg ikkje kommer til å spinne merino igjen. Spinning skal være gøy, og ikkje en plage =)

3 kommentarer:

  1. Fargerikt og flott garn du har spunne :) Eg likar godt å spinna av Merinoull, men då er det 100% Merino eg brukar.
    Ha ein fin dag :)

    SvarSlett
  2. Takk =) Har prøvd både 100% og blanding med litt diverse, men blir bare ikkje venn med merino-fiberen. Godt det finnes mye annet å velge i ;)

    SvarSlett
  3. Det var nydelig garn! Beundrer dere som kan spinne. Det virker så vanskelig, men ser jo at det er veldig mye fint hjemmespunnet garn rundt omkring, så det hadde vært morosmt å prøve! God påske! :)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!