Sider

tirsdag 8. februar 2011

Eurasiergarn

Etter en artikkel i NEK-nytt, medlemsbladet til Norsk Eurasierklubb tikka det inn en bestilling via facebook =) Ulla kom i posten i begynnelsen av januar, og har nå endelig blitt til ferdig garn. Dette er underull fra Eurasier, blandet sammen med norsk crossbreed saueull. Totalt 240gram, og 400 meter.

Det ble litt av en sorteringsjobb på denne ulla, en del filtete klumper, og mye dekkhår. Har nok ikkje fått ut alt, men noe ble plukket ut, noe ramlet ut under karding, og noe under spinning av singler. Ble ett ganske grovt garn, men vil tro det er godt til votter eller noe sånt =) Da er det bare å hive seg over neste bestilling, og spinne opp litt alpakka, merino/kasjmir og polwarth fra Mosaic Moon =) Det er gøy å kunne spinne uten å måtte tenke på at det skal brukes til noe i etterkant =D


Lua eg nevnte i forrige innlegg ble ferdig i kveld, og det betyr slutten for Viking Balder i mitt lager, er tom =) Vil tro både sokker og luer vil bli sendt til innsamlingen Team Albania.

Har nå ett par sokker som skal bli ferdig, før eg fortsetter på VM-genseren. Kanskje eg rekker å bli ferdig med den i februar? Det hadde i såfall betydd at eg har strikket opp over ett kg i februar. Hadde gjort seg i statistikken det =D

2 kommentarer:

  1. nydelig garn- gleder meg til å strikke med setter garnet selv om det nok er et stykke frem i tid:)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!