Sider

mandag 7. februar 2011

Å bruke lagergarn...

De fleste strikkere har ett lite eller stort lager med garn... I mitt tilfelle ligger det på 7-8 kg for øyeblikket, og her er ikkje det håndspunne tatt med. Så nå er eg i gang med å prøve å krympe lageret litt. En genser er på pinnene, samt ett stort teppe, og begge de to vil spise mye garn fra lageret den dagen de er ferdig og kan tas ut av regnskapet =) Har også garn liggende til en tunika... Litt verre er det med alle de single nøstene. De ble kjøpt med en plan, men planen ble endret eller glemt underveis. Er jo litt begrenset hvor mye en rekker å strikke/hekle opp i løpet av en dag. Skal tross alt både jobbe, sove og lufte hund (ikkje nødvendigvis i den rekkefølgen...).

Så langt har dette resultert i en stoooor bestemorrute. Passelig som prematurteppe, med andre ord 50x50cm. Heklet i online, vips 150gram borte fra lageret i løpet av noen timer. Merkelig hvor mye fortere det går å bruke opp garn med hekling enn med strikking? Tror nesten dette må få seg en runde i fargegryta før det sendes, fargene ble litt vel grelle...

Enda ett er startet opp, i hjemmespunnet sjeviot. En litt stor rest fra Emerald Isle sjalet eg strikket. Skal nok få ett passe stort teppe ut av det også, evnt supplere med litt annet garn. Blir nok flere av disse, passelig tankeløse prosjekt, når en er for trøtt til noe annet =)

Ellers hadde eg noe tykt garn liggende, Balder fra Viking garn. Tror eg hadde planer om en baskerlue av dette? Men, nå er det ene nøstet blitt til en vanlig lue, og har planer om at det andre skal få lov til å bli en lue det også. Tjukt garn = kjapp lue på noen få timer, 100gram til ute fra lageret mitt =)

Nå er det engang sånn at det meste garnet eg har er tynt, da hendene mine trives best med pinne 2-5. Dette vises også i lageret mitt... Så kanskje de neste prosjektene tar lengre tid, og tar mindre av lageret? Planen er i vert fall å komme seg ned til 1-2kg, og da kun av kvaliteter som eg trives med, og bruker en del av. Etterlyste for eksempel Austerman Royal her for en stund siden, og det fant eg hos Mauds garn =) Blir nok en bestilling derfra, må bare *host* krympe lageret mitt litt først...

Litt statistikk:
Garnlager ved årsskifte: 7229g
Oppstrikket i januar: 295g
Garnlager 31.01.11: 8634g

Fortsettelse følger...

2 kommentarer:

  1. Krympt?? Det har då ökat med 1405 gram ;)
    Virka tepper är ett perfekt sätt att bli av med garn, då håller inte nystanet så långt. Men jag tycker det är skönt med en pläd över benen så man kan ha många..

    SvarSlett
  2. Hysj... Snakker ikkje om sånne smådetaljer ;)

    Herlig med ulltepper ja, finnes ikkje bedre kos =)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!