Sider

fredag 11. februar 2011

Den vanskelige andre sokken...

Har du noen gang lagt merke til hvor vanskelig det er å strikke sokk nummer to? Normalt sett har eg ikkje det problemet, men akkurat dette paret ble visst sånn. Første sokk gikk rimelig kjapt unna, mens sokk nummer to ble i grunnen aldri startet opp. Ikkje før eg fikk spørsmål om eg hadde ett par liggende til en bursdagspresang. Det hadde eg ikkje. Og det går fortere å en sokk i stedet for ett helt par, ikkje sant? Vel, det ble da ett par til slutt, og i tide til bursdagen. Lenge siden eg har brukt så lang tid på en sokk. Faktisk nesten like lang tid som eg normalt ville ha brukt på ett helt par =P



Fakta!
Mønster: Pyntesokk, mønster nr 26 fra LVS-5 (Raumahefte)
Garn: Arwetta, sort og turkis
Forbruk: 60gram

4 kommentarer:

  1. Åååå... de var råfine !!!

    God hælg
    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempe fine sokker, nydelig farger

    SvarSlett
  3. De var kjempefine!! Og ja, jeg har også problemer med å få ferdig sokk nr 2....

    SvarSlett
  4. Andre sokken er forderdelig, den stiller i klasse med andre votten, og ender ofte med pause på *kremt* et år eller flere, hvis den først blir lagt bort...
    Men guri meg, de var fine når de ble ferdige! :)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!