Sider

fredag 31. desember 2010

10 shawls for 2010 / Strikkeåret 2010

Utfordringen 10 Shawls for 2010 ble tatt på strak arm, og faktisk fullført. Alongen skal fortsette neste år, og kanskje eg gjør en gjesteopptreden der også? Har i grunnen nok sjal som det er, problemet er at det er moro å strikke lace =) Her er i vert fall en liten kavalkade av mine sjal.

Over:
Ishbel, av Isolda Teague. Strikket i wollmeise.
Sagrantino Shawl av Loredana Gianferri. Strikket i Filcolana Alpaka.
Emerald Isle Shawl av Renee Leverington. Strikket i hjemmespunnet sjeviot.


Over:
Traveling Woman av Liz Abinante. Strikket i Drops Alpakka.
198 yds of Heaven av Christy Verity. Strikket i hjemmespunnet BFL/Silke.
Prinseteppe. Strikket i Rheuma Thermal Wolle.
Colonnade Shawl av Stephen West. Strikket i Misti.

Over:
In the Land of Oz av Adrienne Fong. Strikket i Kauni 8/2.
Shetland Triangle Shawl av Evelyn A. Clark. Strikket i Marianne Svit Supersoft.
Lyra av Herbert Niebling. Strikket i ukjent lacegarn. Mix av merino, kasjmir og silke.

I tillegg til disse snek det seg med en liten ellever på slutten. Tiger Eye Lace Scarf av Toni M. Maddox. Strikket i Bugga!


Utenom dette har det blitt strikket en god del i år. Kan blant annet nevne: 22 par sokker, 3 par pulsvanter, en tunika, en kragejakke/genser, 4 halser, en del kjøkkenkluter, og mange luer og tepper til premature. Kan ikkje annet enn å si meg fornøyd =)

Når det gjelder garnlageret, har nok dette økt igjen. Må nok ha litt fokus på lagerslanking igjen, siden eg har planer om å få spunnet en del i løpet av året =)
Lager 31.12.09: 5388gram.
Lager 31.12.10: 7229gram, som vil si at lageret har økt med 1841gram... Men, i løpet av året har 6885gram blitt strikket opp, i tillegg til 1140gram ikke fra lager (hjemmespunnet, bomull). Totalt: 8025gram! En god del av det som har blitt strikket har fått nytt hjem, noe bruker eg selv, og det som er til overs ligger på salgssiden min. Kikk gjerne innom =)

For neste år er i første omgang planen å strikke en kragejakke etter originaloppskriften, og å gjøre ferdig cabled afghan. Resten blir tatt litt etter litt, blir nok mye strikking i året som kommer også =)

3 kommentarer:

  1. Så flotte sjal du har strikket, jeg har begynnt på ett sjal jeg også(i Januar) men kom ikke langt.

    SvarSlett
  2. Så mye lekkert du har laget..Du er virkelig en kløpper på sjal!!
    Ønsker deg et godt nytt år..

    SvarSlett
  3. Imponerende! Dyktige dame og veldig inspirerende :))
    Godt nyttår!

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!