Sider

søndag 29. august 2010

Nye sokker

Til tross for lite strikketid i august, har noen småting blitt ferdig. Først ut er Knit, purl and rip-it socks. De er strikket i Sisu og Regia (flerfarget). Mønsteret er å få kjøpt via Ravelry. I mønsteret er det mønster til fire forskjellige border. Knit - purl, kun knit, kun purl, og rip-it (søte små frosker). Mulig det blir flere av disse etter hvert =)


Andre par ut er Skeive sokker, mønsteret til Tone M. Finnes gratis på Ravelry. Disse er strikket i Sterk, og siden eg gikk tom for grønt garn, ble tærne strikket i sort. Prøver nemlig å strikke opp litt av lageret mitt for tiden =) Disse er ikkje fullt så kjedelige å strikke som vanlige raggsokker, og håper de sitter litt bedre på foten.


Utenom disse, har eg nesten strikket ferdig ett prinseteppe. Gikk tom for garn på slutten, og har ikkje komt meg avgårde for å få kjøpt mer... Men, det blir vel ferdig til slutt =)

6 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen.

    Så utrolig kule sokker! Stilig mønster på de øverste i innlegget :)

    Teppet jeg strikker på heter BAby Blanket Latvian Garden. Den finner du på ravelry :)

    http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-blanket-latvian-garden

    SvarSlett
  2. Så kule sokker de øverste!

    SvarSlett
  3. Kjempesøte purl og knit-sokker:-D ganske sikker på at jeg har sett de på ravelry og likte ideen men fikk visst ikke gjort noe med det;-)

    Skeive sokkene er flotte også!

    SvarSlett
  4. Stilige sokker, både de skeive og de med mønster.

    SvarSlett
  5. Små söta frosk, låter sött, jag älskar allt med grodor. Nu kan det snart vara skönt med raggsockor, det är kallare igen, och mer tid till stickning.

    SvarSlett
  6. Fin side du har. Fikk lyst å følge litt med her :-)

    Ha en fin uke

    -Barbro

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!