Sider

onsdag 16. juni 2010

Tilskudd til biblioteket


Disse to bøkene har eg kikka på ei stund. Hundens stell og helse fordi eg føler at eg kan for lite om hunders fysikk og helse (og delvis fordi den eg har om hest er omtrent lest i filler). Den andre fordi eg har lyst til å la Ailo få bruke kroppen og hodet på en eller anna måte. Siden eg aldri kommer så langt at eg får meldt oss på sporkurs, blir det å begynne litt på egenhånd ved hjelp av boka Nesearbeide for hund. Det er vel kanskje ikkje helt optimalt å lære noe sånt fra en bok? Men satser på at det holder til "husbruk".

Ett lite utdrag av beskrivelsen på boka:
Er du nysgjerrig på hundens luktesans? Hvordan hunden kan finne nøklene dine på stranda, kjæresten din som har gjemt seg i skogen og lokalisere jordskjelvofre under lag på lag med materialer? Lurer du på hvordan du kan stimulere hunden din best mulig, bedre samarbeidet mellom dere og ikke minst hvordan dere kan ha det utrolig moro sammen? "Nesearbeid for hund" besvarer disse spørsmålene og enda noen flere.

Både håper og tror at Ailo og eg går spennende tider i møte, for gutten er glad i å bruke nesa, han!

2 kommentarer:

  1. spennendes, virker som 2 bra bøler dette =)

    SvarSlett
  2. Spennende planer.
    Med en god bok vil jeg tro man kan komme langt på vei!
    Leit å høre at hoftene ikke er helt bra, men krysser fingrene for at du og han får mange fine år sammen uansett!
    Lykke til:-)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!