Sider

torsdag 3. juni 2010

Merino-ull


Eg har inntrykk av at det er merino-ull mange prøver å spinne av først. For min del har det blitt utsatt gang på gang, da eg i utgangspunktet trives best med lett/fluffy og myk ull a la shetlandsull og andre typer. Men, siden eg liker utfordringer, har eg nå begynt å spinne opp den merinoen eg har liggende, og første forsøk ut er dette: 190gram merinoull fra Etsy. Til slutt ble det ca 300meter, og passende til pinne 5mm (sånn cirka).

Tror nok eg vil holde meg til de myke, fluffy ulltypene i fremtiden. Garnet blir litt for "tungt" for meg.

3 kommentarer:

  1. Så fint garn/färg. Jag trodde merino liksom var det som var lättast att spinna och gav det tunnaste garnet, där tog jag fel alltså.
    A og D, det är betyg eller? trodde först det var en diagnos eller något, kan inte så mycket om våra fyrbenta vänner..

    SvarSlett
  2. A og D er karakterer ja, en forklaring på hvilken grad HD eller AD hunden har.

    A og B= fri for sykdom
    C= lett grad
    D= middels grad
    E= sterk grad

    Ailo har altså middels grad på hoftene, og kan komme til å få problemer med det senere, dersom det blir forkalkninger i leddene. Men han kan og leve hele livet sitt uten problemer, så det gjenstår bare å se hva som skjer...

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!