Sider

lørdag 17. april 2010

NKK Hordaland - Del 2

Utstillingen er over, og for vår del endte det med HP :-) Det ble desverre mye venting i dag, så både eg og Ailo var slitne da vi endelig skulle i ringen. Måtte faktisk vente tre timer fra oppmøtetid, og det er leeeenge i en overfylt hall. Virka derfor sikkert litt likegyldig/misfornøyd når eg kom ut av ringen igjen, men var bare for sliten til å gidde å juble :-) Tok ikkje med meg kameraet i dag, klok av skade (Manger) så vet eg at det blir lite tid til fotografering. Ailo har en evne til å henge i enden av båndet, må jo rekke bort til alle de søte damene... Tror burtrening er noe som bør prioriteres, må bare få tak i ett større tøybur først. Beathe tok noen bilder, så kanskje det dukker opp noen senere :-)

I ringen ble det litt tull, han hadde ikkje så veldig lyst til å trave pent i dag. Tror Ailo ikkje helt likte at det var en hannhund rett bak han. Men det er mulig det bare er en periode, han har vert litt "rar" de siste dagene. Av positive ting, så klatra han nesten opp i fanget til dommeren, og lot seg ta på i alle bauger og kanter ganske greitt :-D Spesielt fornøyd med den siste, siden han har trukket seg for menn tidligere.

Fikk i det minste god tid til å prate med eurasier-folket, og Ailo koste seg med alle de søte damene som stod rundt oss. Spesielt Leetha har han et "soft-spot" for. Ailo klarte også å sjarmere flere i dag, spesielt en hollender, som trua med å stikke av med han :flire: Nå ligger Ailo og snorker under stuebordet, regner med resten av kvelden blir tilbrakt i sofaen for min del :-)


Kritikken:
Meget bra type, fin størrelse og proposjoner. Kraftig, maskulint, velformet hode. Kunne hatt edlere hals + mer tilbakelagt skulder. God benstamme, bra hale, bra kryss. Ennå en del valpeull.

Premie: 1jk, 2jkk, HP

Dommer: Leif-Herman Wilberg

11 kommentarer:

  1. Gratulerer med HP:) Det er jo tydelig du har en staselig kar. Men man vet jo aldri hvordan det kommer til å gå på en utstilling, den ene dagen går det supert og den andre dagen ræva. Jeg skal stille 2 av mine på dobbelutstilling i Stvg om 2 uker, og det ser jeg frem til. Det er en sosial og koselig begivenhet:)

    SvarSlett
  2. Nå vet ikke jeg hva hp er - men gratulere Ailo med fin lilla sløyfe :)

    Syns det ble så mye venting da - men det kan jo hende skjer igjen og da er det greit å ha opplevd det kanskje?

    SvarSlett
  3. Tusen takk :)

    Pillen: Om eg ikkje husker feil står HP for Hederspremie.

    SvarSlett
  4. Gratuerer med vel overstått utstilling og HEDERSPRIS :). Det fortjente Ailo, selv om han "hoppa" litt. Hurra for dommeren som så for en flott hund Ailo er:). Så var det utrolig fint for oss å få hilse på dere begge to (selv om jeg - GH) glemte å hilse pent. Min bedre halvdel (Ab) ønsker seg en eurasier som Ailo :).
    Lykke til videre med gutten.

    Gunn Heidi og Ab

    SvarSlett
  5. Tusen takk :) Husker ikkje om eg klarte å hilse pent heller :flire: Håper han kan trave pent på de fire bena han har neste gang i ringen :)

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye med 1-2-hp =) Ikke værst å få HP på en stor Kennel Klubb utstilling med så mange påmeldte, som junior. Ailo er jo godgutt! Stolt av dere nok en gang =)
    Stor klem fra oss på kennel CC =)

    SvarSlett
  7. GRATULERER så mye til dere, Bellus er STOLT av kullbroren sin!!!!

    SvarSlett
  8. Tusen takk :)

    Skal Bellus stilles i år?

    SvarSlett
  9. Gratulerer med HP på søte Ailo. Lenge siden jeg har sett han - vi var jo på NKK på søndagen. Skal dere til Førde? Håper jeg treffer dere der så jeg får se han igjen. Men etter bildene å bedømme så har han i alle fall blitt mer voksen siden sist jeg så han, men like vakker!

    SvarSlett
  10. Vi skal ikkje til Førde. Men regner med vi dukker opp på en og annen AG-trening :)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!