Sider

lørdag 24. april 2010

Colonnade

Endelig ferdig :-) Ikkje det at strikkinga har tatt så lang tid, men det gikk litt tid å få tak i garn, etter at eg gikk tom i fellingen... Den lokale garnlangeren min stenger stort sett halv fem, og da rekker eg de ikkje unntatt den dagen de har langåpent. Snakker heller ikkje så mye om at en utstilling som trakk litt i langdrag satte stopper for at eg ikkje rakk butikken lørdag forrige helg :flire:

Harde fakta:
Mønster: Colonnade Shawl av Stephen West
Garn: Du Store Alpakka Misti
Forbruk: Ca 450 gram
Endringer: Strikket til eg gikk tom for det blå garnet, så tror eg har 1 1/2 ekstra gjentakelse av lace-mønsteret.









3 kommentarer:

  1. Din sjal är fin, men jag får inte helt tag i modellen, den minner lite om en poncho med polokrage och samtidigt ser det ut som en sjal..hm.. jag har en Acer, ska försöka komma ihåg ditt råd om det någongång händer något.
    Ha en fin helg :)

    SvarSlett
  2. Nydelig sjalet ble, holder på med det samme selv, men med opal Harry Potter, lupin :) Liker måten du "deler" opp sjalet i fargene dine...

    SvarSlett
  3. Mia: Det er ett sjal, med fire sider, og rund hals oppe.

    Ann Kari: Takk :) Du må vel strikke det ganske mye større med så tynt garn?

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!