Sider

søndag 26. juli 2009

Ailo

Har tatt fryktelig lite bilder for tida, skylder på regnværet... :plystre: Men tenkte å plukke frem noen gamle bilder, bare for å vise forskjellen i fjeset til Ailo. De to første bildene ble tatt da han var 8-9 uker gammel, og det siste ble tatt forrige helg. Kanskje han kommer til å beholde en liten maske likevel? Ailo har begynt å røyte nå, så det vil vel vise seg etterhvert.


Ellers går livet med hund sin vante gang. Snart skal han få sitt eget rom, Ailo må riktignok dele det med kattene da :flire: Har endelig blitt "ferdig" med oppussingen på mitt soverom (det tok bare ett år...), mangler bare småting som feielist ved døra og skyvedører på skapet. Det rommet han skal ha nå har linoleum, så da slipper eg å være redd for parketten i stua, med tanke på eventuelle uhell når eg er borte. Har jo gått bra så langt, men en dag kan det vel skje noe.
Ailo har også funnet ut at Leonbergere er ett fantastisk fint klatrestativ :flire: Møtte en valpevennlig 2-åring på tur her om dagen, og det ble suksess med en gang. Ailo hang i ørene på han, og ja, brukte han som klatrestativ. Prøvde også å jukke på han, men da ble Ailo stoppa ganske kjapt av meg. Han trenger jo ikkje bli ufin med bikkjer han får leke med... Det ble heldigvis med det ene forsøket da. Møtte også en "labradoodle"-valp (blanding mellom puddel og labrador) der, på ca 3 mnd. Han var nok ikkje så spennende som leonbergeren :flire:
Lurer også på om eg må bytte for på Ailo. Synes ikkje han fungerer helt optimalt på Royal Canin. Ailo vokser fint, og spiser bra, MEN han er liksom aldri mett. Selv om han nettopp har spist prøver han å bryte seg inn til kattematen for å stjele den, og han er generellt veldig ram på å tigge mat. Føler eg ikkje kan gi han mer av foret heller, fordi han er i greitt hold, og han skal jo helst ikkje vokse for fort. Tar gjerne i mot tips om noen har noe på lur. Er vel egentlig ute etter ett for som har noe mer "fyllstoff" enn det RC har.

2 kommentarer:

  1. Hjertet stopper litt inni meg hver gang jeg ser dette fortryllende fjeset... *ler*

    Du har ikke vurdert å fore rått, da? F.eks. Vom&Hundemat sitt valpefor? Vi kjøper inn ferskt for (da drar vi til produsenten i Trøgstad og henter) og betaler kun 200,- for 20kg. Det holder til minst 40 dager her, for hun får andre ting innimellom. Og Ebba er veldig glad i det - kyllingvarianten. Bare et forslag - vet jo ikke hvor du bor i verden, og om det er forhandler nær deg.

    En annen ting er at det blir så lite "varer" av det - så det er helt tydelig å se på avføringen at det omtrent bare er oppmalt bein-rester igjen etter fordøying. Rene ulve-lorten! *ler*

    SvarSlett
  2. Har lurt på å fôre med det ja, men har ennå til gode å finne en forhandler i nærheten (Bergen). Finnes nok, er bare om å gjøre å finne de. Og så har eg ett lite problem med fryserplass, har bare en liten kjøleskapsfrys...

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!