Sider

lørdag 30. juli 2011

Topp med rundfelling

Toppen fra Garnstudio mønster ble til slutt ferdig, til en forandring tok det bare litt over en uke =D Sånne prosjekter har en liten tendens til å bli evigvarende her hos meg =) Litt forandringer fra originalen har det blitt, kuttet ut mønsterstripen i sidene, og gjorde litt "feil" på rundfellingen som eg ikkje gadd å rekke opp igjen. Tror neppe det er andre enn meg selv som ser det, og det har ingen betydning for resultatet =) Som vanlig er bolen strikket 5cm lenger, så toppen ikkje ender opp rundt navlen eller noe sånt. Siden denne bestemte seg for å krympe mens den ble strikket, har den fått ett nytt hjem =) Anbefaler forøvrig å ikkje strikke fellingene rett etter vrangborden nede, de får vrangborden til å vippe opp. Satser på at det bedrer seg litt med en vask.

Mønster: 128-11 Top with pattern on round yoke in "Muskat" (Ravelry-lenke)
Garn: Drops Karisma
Forbruk: 412gram


Såh... Hva skal en strikke på nå da? =)

2 kommentarer:

  1. Nydelig topp! Og lekker farve.
    Det går nok ikke lange tiden før du er igang med nytt prosjekt :-)

    Ønsker deg en fin søndag
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Ingen fare for at eg går tom for arbeid med det første nei =)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!