Sider

lørdag 9. juli 2011

Sandnes Tunika - Ferdig!

Etter å ha fått ett spark (eller var det ti..) fra andre brukere på forumet Strikkeverden, ble det faktisk fart i pinnene min også =) Endelig ferdig med tunikaen!

Klarer jo selvsagt ikkje å fullføre ett prosjekt uten "feil", så borden nede langs kanten, den er for høy. Skulle ha vert avslutta etter de hvite trekantene. Maskeantallet stemmer ikkje helt alltid, heller. Måtte justere opp/ned en maske eller to her og der for å få mønsteret på borden til å stemme noenlunde i overgangene. Men hva gjør vel litt avvik fra mønsteret? Da blir den jo bare unik, og mer "min" =P Eneste eg ikkje er helt fornøyd med er halsen, den ble litt løs. Må finne en måte å fikse den på.

Mønster: Sandnes Garn Tunika, nr: 22, Fra hefte nr: 0912
Garn: Sandnes Garn Mini Duett
Forbruk: 443gram

Se og nyt!



Det frister i grunnen å strikke en til, i ett annet garn og andre farger... Men det finnes så mye pent der ute i strikkeverdenen, at å strikke to av samme plagg, det gjør man vel ikkje? =)

Nå trenger eg i grunnen tips til hva eg skal gjøre med restene. Kan det brukes til prematurplagg tro?

2 kommentarer:

  1. Fantastisk flott!!! Nydelig (og stort!) arbeid!

    Jeg kjenner ikke garnet så godt, så vet ikke hva du kan bruke restene til...

    Ha en kjempefin helg!

    Hilsen Nina

    SvarSlett
  2. Denne har jeg også strikket, men i andre farver :-)Min søster fikk den.

    http://bobbaslittavhvert.blogspot.com/search/label/Tunika

    Ønsker deg en fin kommende uke
    Klem fra meg :-)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!