Sider

fredag 22. oktober 2010

Jacob

Endelig har det blitt både tid og lyst til å ta frem rokken igjen =) Om noen husker dette innlegget, så er det den ene rovingen fra den pakken som har fått lov til å bli til garn.


Fiber: Jacob Sheep (følg linken for å få vite mer om rasen).
Garn: 2-tråds "vanlig"
Vekt: Ca 100gram
Meter: 400meter
Tykkelse: Fingering


Mitt inntrykk? Godt å spinne med, lett og luftig. Rett nok ikkje fullt så myk som shetland eller BFL, men er på en god tredjeplass =)

Siste rest av hundeull eg hadde liggende har også  blitt til garn. Hundeulla er donert av Celia, en av hundene til Beathe, Kennel Carve Canem. Sammen med en del sau har det blitt til ca 70gram garn, passende til pinne 4,5mm.

Etter alt dette trenger faktisk rokken min en liten reparasjon. Rokkesnora røk nemlig akkurat da eg hadde fått hespa opp siste rest av hundegarnet... Men, det går seg vel til =)

2 kommentarer:

  1. Må si jeg er meget imponert du kan trylle om underulla til så flott garn!
    Vi rekte opp igjen det som marcus har strikka av det som vi fikk av deg i Bergen, så skal jeg se om x-sviger kan strikke votter til meg av det :D

    Egentlig burde jeg vel fått strikka en genser til Celia, som nå er naken og fryyyyser ute. Har kjøpt fôra dekken idag, første gang jeg har brukt penger på slikt "tull" :p

    SvarSlett
  2. Om det kan kalles trylling vet eg ikkje =) Men det er gøy!

    Tror nok det kan bli litt knapt med garn til votter det du fikk. Går fort 100gram garn til ett par med votter. Men det går jo å blande med litt butikkgarn også =)

    Stakkars Celia, er ikkje greitt å være nedrøyta i denne kulden.

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!