Sider

tirsdag 26. oktober 2010

Arne & Carlos sine Julekuler

Den siste farsotten innen strikking er julekuler. Arne & Carlos har gitt ut en bok med mønster på flere forskjellige julekuler. Her er mitt bidrag i første omgang. Tenkte disse kunne brukes som julegave til bestemor.

Garn: Sisu
Forbruk: Ca 40 gram


Sa vel i ett tidligere innlegg at eg var en smule lei av småstrikk. Vel, her er ett teppe til. Nå har eg brukt opp det eg kjøpte av Hifa Superwash tidligere denne måneden. Dette er vel første gang på lenge at nykjøpt garn blir fort brukt opp. Måtte det bare fortsette sånn =)

Garn: Hifa Superwash
Forbruk: 84gram
Pinner: 5mm

Totalt har det blitt strikket 20 luer, 7 tepper og 8 par sokker til disse bittesmå. Nå er det bare å få vasket og sendt det til Stavanger, men det får nok vente til den begynnende forkjølelsen slipper taket. Vil helst ikkje risikere å sende med smitte sørover.

5 kommentarer:

  1. Dom är kula dom där kulorna, tänk vad en del kommer på. Riktigt norsk känsla över dom tycker jag. Småstrikk ellers är rena terapiarbetet, det är mera kul med något stort, om man får det klart då, det får inte jag just nu..

    SvarSlett
  2. Var ikke de julekulene morsomme å strikke? Jeg har laget noen jeg også,de er beskrevet i bloggen min.

    SvarSlett
  3. Så flink du har vært å strikke til småtassene, da! Imponert! =)

    SvarSlett
  4. Du, nå tenker jeg at bestemor blir glad! de var veldig fine!!!
    Ja - du må ta en tur på hillesvåg en dag!!

    SvarSlett
  5. Heia!!
    Jeg har også strikket noen kuler allerede og syns det er kjempegøy.
    Håper jeg får opp kvantumet til jul.

    Hilsen Barbro

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!