Sider

torsdag 1. juli 2010

Planlagte utstillinger

Årets siste utstillinger er planlagt, og snart påmeldt. Nå er det ingen vei tilbake :flire:
  • Eurasierspesialen. 21.08.10
  • Bønes 26.09.10
Eurasierspesialen skal i år holdes på Torpomoen, Ål i Hallingdal. Her er det en tysk dommer, Jan Mejerink, som skal kikke på hundene. Blir artig å se hva en tysker synes om norske Eurasiere, siden rasen opprinnelig er tysk. Ailo stiller her som junior. Her er det og stor-cert sjanse, men regner i grunnen med at det blir en eldre og mer rutinert hann som stikker av med det :-) Er fornøyd så lenge Ailo gjør det han skal i ringen, og holder eventuelle meninger om dommeren for seg selv. Rom er bestilt, nå må bare min venn googlemaps hjelpe meg å finne veien frem :-) Har en følelse av at eg burde hatt med en GPS til den turen der...

BSBK arrangerer sin årlige utstilling i september, og siden det bare er 20min fra oss, er det vel nesten obligatorisk å stille? Svend Løvenkjær, fra Danmark, skal være dommer her. Dette blir Ailo sin siste utstilling som junior, 9.oktober er han 18 mnd, og må over i unghundklasse.

Eg har såvidt begynt å trene litt stå med Ailo igjen, friske opp litt gamle kunnskaper. Nå er han vel såpass gammel at hoppogsprett bør unngås i ringen... Trave pent kan Ailo absolutt, men ofte med litt krumspring innimellom. Håper dommerne synes det er positivt med en hund som står pent og logrer mens han venter på godbiter :-P

4 kommentarer:

  1. Ja, det blir sikkert gøy :) Du klarer å reise fra valpene dine altså? ;)

    SvarSlett
  2. Og ja.. skal vel kanskje bli godt med ei lita pause fra valpene da.. hehe :P D-kullet er jo 8 uker også da, så blir siste helga med dem.. menmen! Noe må ofres ;)

    SvarSlett
  3. Hvor kjører du foresten for å komme deg til spesialen?
    Jeg tror vi kjører om skei ved jølster. Om du skal samme vei kunne vi kanskje møttes der å rote oss frem sammen ;)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!