Sider

søndag 15. november 2009

Shetland garn

Endelig er dette av teinen... Har tatt evigheter å få ferdig, og det er kanskje ikkje så rart? Det er 85gram og 305meter :-D Har fortsatt en del å gå på når det gjelder jevnhet, men har i vert fall klart å få tykkelsen ned i det den må være for å kunne spinne ett 3-tråds garn uten at det blir for tykt. Ett steg nærmere å kunne spinne sokkegarn av Bellus eller Ailo... Venter i spenning på neste røyting :flire:


Har i tillegg til dette en liten minihespe på ca 10gram som skal inn i spinneboka mi (når eg en gang tar meg tid til å lage den til...). Skal ha den for å kunne se fremgang, og for å huske hvilke fiber eg liker å spinne med.

2 kommentarer:

  1. Flink du er:) Og så gøy å skulle spinne garn av doggisen. Har en kamerat som har fått strikket genser av hundehår (irsk ulvehund) men den er for varm til at han klarer å bruke den:)

    SvarSlett
  2. Det må vere morsomt å spinne, men eg trur ikkje eg skal begi meg inn i den verda;) Det er nok anna eg vil gjere!!

    Garnet ser flott ut, og det gjer vel ingenting at det er litt ujamt, det er jo berre eit bevis på at det er noko heilt spesielt!

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!