Sider

torsdag 12. november 2009

Baskerlue

Kom på at eg hadde glemt en bursdag... Rikitignok ingen krise enda, siden dagen er 8. desember... Siden Kaiza har laget så mange fine baskerluer, måtte eg stjele ideen fra henne. Lua er strikket i Viking Balder, og oppskriften finner du i boken Strikk i en Fei. Gikk med rett under 200gram (siste rest gikk i bosset), er strikket på staur (pinne 6 og 9). Dette var forresten en ny teknikk for meg, den er strikket i halvpatent. Kjøpte garn nok til en lue til, tenkte å strikke en til meg selv også.

2 kommentarer:

  1. kjempestilige :) Morsome og strikke? Jeg liker og strikke dem, men etter og nå ha den 7 på pinnene må jeg innrømme jeg begynner og bli en smule lei, men dem er kjappe og strikke da :D

    Kaiza

    SvarSlett
  2. Takk for besøk. Jeg måtte jo gjøre en gjenvisit og jeg tror ikke jeg har vært innom deg før. Mye fint du har laget, har ikke fått sett gjennom alt ennå, men kommer tilbake.
    Den hunden din var bare helskjønn. Herlig bamse og med egen matskuff. Tenker han koser seg med innholdet.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!