Sider

lørdag 22. august 2009

Ingrid gjør ting ho ikkje kan...

Håndteinen måtte prøves ut i går kveld :-) Spant litt i dag tidlig også, og fikk tvinnet sammen til totråds garn. Ble i grunnen ikkje helt vellykka, men det er nå ett første forsøk :-) Skal prøve en litt annen fremgangsmåte neste gang, virket som om tvinnen i tråden gikk utav da eg skulle lage totråds garn. Skal prøve å blokke garnet før eg tvinner neste gang. Men det var dette med tålmodighet da? Send meg gjerne en stor tube :flire:



Resultatet ble ett ganske tjukt og ujevnt garn, men vi satser på at øvelse gjør mester, og at det går bedre neste gang. Har i vert fall skjønt litt av prinsippene med spinning, er bare å sette de ut i praksis. Har vel enda rundt ett år å øve på før eg har samlet nok ull fra Ailo :flire:

9 kommentarer:

  1. Så flink du er Ingrid..
    Erik hadde veldig lyst på raggsokker med ull fra Bellus
    -tar du på deg noen oppdrag, etterhvert som du får øvd deg litt?? Så kan jeg samle ull i mens... :)

    SvarSlett
  2. Takk :) Prøver i vert fall :P

    Er litt usikker på om hundeull er slitestrekt nok til å brukes til sokker. Må uansett blande inn litt saueull. Men det er bare å samle :) Pass på at du legger ulla i papirposer, den tåler ikkje så godt å bli lagret i plast.

    SvarSlett
  3. Dette kan bli deilig lue! =)

    SvarSlett
  4. Tror ikkje det blir strikket noe av dette mono, det får ligge til skrekk og adversel :flire:

    SvarSlett
  5. Vet om dem som bruker eurasierpels til strikk.

    Tollerull er vist også brukt.

    Skal se om jeg finner igjen nettsiden for noen som har brukt det.

    Mener også at Stacey fra England, Albionspitz Eurasier, har en genser av Eurasierull =)

    SvarSlett
  6. Jepp, har lest flere steder at det brukes, men stort sett bare til votter/luer/gensere. Så derfor er eg litt usikker på om ullen egner seg til sokker :)

    SvarSlett
  7. Visste ikke det var forskjell på bruksområde :P

    men kanskje blir mer slittasje på sokker?!

    SvarSlett
  8. Sokkegarn har ofte 10-25% nylon innblandet for at det ikkje skal slites så fort :) Men det er jo mulig at det finnes nylon som kan blandes inn før spinning... Må prøve å google :)

    SvarSlett
  9. Da får jeg samle litt saueull også da.. for vi har jo det oppe på gården.. he,he... :)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!