Sider

torsdag 6. august 2009

Ailo - Tunnellbikkja :-)

Vi tok oss en liten tur på agilitytrening i går, og lot Ailo få surre litt rundt på bana, snuse rundt og gjøre seg kjent med de merkelige tingene (hindrene) som stod rundt omkring. Han fikk ikkje gå oppå/over noe, bare snuse litt rundt. Eg fant ut at han kunne nå få prøve tunnellen, siden det er minimal fare for skade, og det er heller ikkje belastende for hundene å løpe gjennom en tunnell. Så fikk en til å holde han i ene enden, og eg ropte på han fra andre enden av tunnellen. Ailo var litt skeptisk første gangen, men etter det løp han gjennom som om han aldri skulle gjort noe annet :-D Flink gutt! Hadde kameraet med, men objektivet mitt er lyssvakt (egner seg best utendørs), og vi var inne i ridehallen.

Han fikk også hilse på Mocca (dachs), som i grunnen ikkje er så glad i ukjente hunder. Ailo fikk klar beskjed om å holde seg unna, og til min overraskelse holdt han seg unna. Gutten er jo ikkje akkurat kjent for å ha manerer i nærheten av andre hunder. Han har en tendens til å løpe rett i fjeset på andre hunder. Så det var faktisk herlig å se at Ailo kan snakke hund, og ikkje minst, har litt respekt for damene :-)
Og sånn helt til slutt, i dag ble det født ett toller-kull hos Kennel Carve Canem. Det ble hele ti valper, 4 hanner og 6 tisper. Gratulerer til Beathe og Aimee :-)

4 kommentarer:

  1. Så flink du er til å intro han i ung alder. Kommer nok til å bli det ag-fantomet ;) Er vel en del småting han kan prøve før han er året. Kan vel ha lave hinder som han bare går/hopper litt over også? Jeg tenker dem er så aktive i hverdagen, at spasere over en planke vil vel ikke ha så mye å si?!
    du er i alle fall kjempeflink trene med han, glede meg masse til møte han i september!! =)
    Og takk for gratulasjonen. Nå skal jeg legge meg å sovne til lyden av de suttende små =)

    SvarSlett
  2. Det var i vert fall fart nok gjennom tunnellen :) Kommer så smått til å begynne med handling mellom hindervinger etter hvert, samt bakpartskontroll og litt sånt. Tror felthindrene får vente til balansen er bedre :flire: Men har det ikkje så veldig travelt, han skal få lov til å vokse opp i sitt tempo :-)

    SvarSlett
  3. Det du nevner er vel noe av det viktigste også. Hinder kommer vel gjerne fort av seg selv, da hundene syns det er moro å hoppe og løpe.

    Blir moro å følge dere =)

    SvarSlett
  4. Vi får holde oss til skogsagility en stund til tror eg, bygge litt muskler, og jobbe med balanse. Resten kommer nok sigende etter hvert.

    Så får vi se neste år en gang, om det kanskje blir konkurransestart på oss :)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!