Sider

tirsdag 4. august 2009

Ailo

Da har eg endelig fått surra meg til å ta noen nye bilder, og kan vel skrible litt om han når eg først er i gang :-)
Ailo er med ut, og maler. Er i grunnen litt utrulig at han ikkje er dekka av maling :flire: Men passer i grunnen på å feste han lang nok unna til at han ikkje skal rekke bort. Holder på å male en ytterdør, som skal settes inn bak i carporten. Har også fått malt sprossene og soveromsvinduet mitt.

Ørene ble plutselig så spisse her en dag, eller, det vil si, eg la plutselig merke til det. Blir litt blind på egen hund, han er jo rundt meg mesteparten av døgnet :-) Ailo røyter også som en helt for tiden, leiligheten ser ut som om det har vert en sauemassakre her... Lyse dotter rundt overalt.

Kan vi finne på noe? Dette er kjedelig...
Labba en liten tur nå i kveld, men som vanlig, Ailo klarer ikkje stå i ro lenge nok til at eg rekker ta bilde.
Ellers går det som det skal, etter min mening. Har ennå ett stykke å gå når det gjelder kommandoer, Ailo reagerer faktisk kjappere på håndtegn, og klarer å sette sammen "øvelsen" og tegnet fortere enn kommandoen. Må nok flytte oss ut litt etterhvert, og generalisere kommandoene. Foreløpig blir det mest tur, lek med hunder, og trening for å ikkje jage biler når vi er ute. Han prøver seg fortsatt på å spise grus, men spytter ut igjen når eg ser på han :-)
Vi har også vert med Ragnhild på tur i Nordnesparken. Var selvfølgelig en cruisebåt som tuta da vi gikk der, og det var såpass høyt at det skremte Ailo. Vi hører de her på Sotra også, men det blir ikkje like høyt. Så tuting av båter er visst ekkelt. Ikkje er det akkurat enkelt å trene på heller :lol:

I tillegg til å miste pels, feller han tenner også. Alle framtennene er nå ute, to av de måtte desverre trekkes. Venter i grunnen bare på at hjørnetennene skal løsne nå, krysser fingre for at de ikkje legger seg dobbelt...

5 kommentarer:

  1. Så flott han er! Stor har han blitt også. Mer voksen i ansiktet liksom.

    SvarSlett
  2. Kjempeflott kar - så fine farger og pels. Bella forandrer farge meir mot det gylne synest eg - blir spennande å sjå korleis dei ser ut til slutt. Bella har også starta med røyting så det er vel lurt å børste ofte og utandørs for å spare litt på støvsuginga- som ikkje er noko kjekt, Bella gjøyr sjelden men støvsugeren får høyre det. I sommer hadde vi ein bydag saman med Bella, det var mange inntrykk, lydar, mange som ville helse på av folk og hundar - synest ho takla det bra, tok det meste med ro. Veit ikkje heilt dette med tannfelling, kva var grunnen til at Ailo måtte trekke tenner?
    Sommarhelsing frå May og Bella

    SvarSlett
  3. Ailo måtte trekke fordi de nye tennene kom opp bak de gamle, og dermed ikkje dytta ut de gamle. En må bare kikke litt inn i munnen til valpen, og om det er noen tenner som legger seg dobbelt, kan det være lurt å ta en tur til veterinær. Men det kan også hende at drakamp og tyggeben kan hjelpe.

    SvarSlett
  4. Så fin Ailo er.. Han er noe for seg selv i tegninger og farver.. Kan ikke se stort til søskenlikheten nå... Men at begge er glad i grus er det ikke tvil om, men hvordan har du greid å trene det (nesten) bort da..?

    SvarSlett
  5. Det har i grunnen bare avtatt av seg selv. Men de gangene eg har "tatt" han i å gjøre det, har eg sagt Nei, og gravd ut grusen fra munnen med fingrene. Kanskje han ble lei til slutt? Har også brukt noe godbiter og leker for å avlede han.

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!