Sider

torsdag 6. november 2008

Mislykka votter...

Eg gar prøvd meg på å strikke votter, type selbu. Valgte å strikke de ensfarget for å gjøre første forsøke lettere. Joda, fikk til å strikke votter, men de ble vannvittig store... Strikka riktignok herrestørrelse, men er vel ingen mannfolk som har hender som passer i votter som er 16cm brede??? Jaja, blir nok ett nytt forsøk, med tynnere garn og mindre pinner. Og ja, har prøvd å tove de, men smartgarnet fra Sandnes tover ikkje. Skal prøve å hive de i maskina neste gang eg vasker håndklær... Koke de litt, og se om det hjelper :-D

3 kommentarer:

  1. Pytt, du som lager så mye fint, om det ble et mislykket par votter, hva gjør vel det? Tror ikke Smartgarnet tover uansett, det er jo superwash....
    Men lenger medi bloggen din har du massssssssse fint. Syns du er veldig flink!
    Nattaklem.

    SvarSlett
  2. Det er jo superfine votter - når man bare ser bort fra størrelsen. Kjenner du ikke noen med skikkelig digre never? Da kan du ta opp spissen og strikke litt mer lengde på dem.

    SvarSlett
  3. Takk for kommentarer :)

    Nunne: Stod ingenting på magebåndet om at det var superwash, så tovingen var bare ett forsøk på å "redde" prosjektet :)

    Magaki: Mulig eg tar disse med hjem og ber pappa prøve... Kan jo hende de passer til han. Tror ikkje eg trenger å strikke de lengre, da mine hender er lange :)

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!