Sider

søndag 18. mars 2012

The troublesome two

Neida, ingen umiddelbare planer om å begynne å blogge på engelsk. Men til akkurat denne posten passa overskriften ganske så bra =) Tror aldri eg har hatt så mye problemer med ett par sokker før... Først så brukte eg for tynne pinner, fikk de knapt rundt håndleddene =P Så da var det bare å rekke opp igjen. Så ble det bare rot med mønsteret. Rekke opp igjen... Endelig fikk eg da en sokk ferdig, men når den neste ble påbegynt, så var den plutselig mye videre i skaftet enn den første =/ Dermed måtte sokk nummer en strikkes på nytt, for å prøve å få den lik den andre. Henger du med enda? =) Så i praksis har eg sikkert strikket 3-4 sokker for å få til ett par. Resultatet ble til slutt dette:



Garn: Filcolana Arwetta
Forbruk: 71gram
Mønster: Rick av Cookie A.

Dette skulle liksom bli sokker til meg, men de er rett og slett for smale. Så da havner de i gaveboksen, i påvente av en passende mottaker. Synes det er morsomt å strikke sokker, der de er speilvendt av hverandre. Da blir det ikkje så kjedelig å strikke nummer to. Nei, eg har enda ikkje blitt så fancy at eg strikker to sokker på en gang.

Linselusa er forøvrig Tahlly... 

4 kommentarer:

  1. Haha, jeg var redd det var hundene dine som var problemet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Neida, bikkjene er stort sett greie de =)

      Slett
  2. Flotte sokker! Og imponerende arbeid at du har rukket opp så mange ganger!!

    Nydelig valp du har fått deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. De holdt på å gå i søpla noen ganger underveis... Men man kan vel ikkje gi seg? =)

      Slett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!