Sider

torsdag 29. desember 2011

Strikkeåret 2011

En liten oppsummering er vel på sin plass her også =) Dessverre gikk høsten opp i røyk på grunn av huset, men nå er det endelig ferdig, og eg ser frem til mer tid til det eg har lyst til. Varer vel helt til mars det da :flire:

Litt nytt har blitt prøvd i 2011. En ny teknikk, dobbelstrikking, og har prøvd meg litt mer i den store skumle plaggverdenen. Kan vel trygt si at ikkje alt der ble helt vellykket =) Men sånn er det nå en gang, en må prøve og feile litt før ting sitter. Det ble jo noen par med sokker også, før teknikken satt der. 

En oppskrift som har forfulgt meg i 2011, er votteoppskriften Cozy Lined Mittens. Er visst alltid den som blir valgt når det skal strikkes votter av hundegarn =P Men det er greitt det, det er gode og varme votter. Er litt lei av å strikke de nå, så må se om eg ikkje finner ett annet etter hvert. 

Tror faktisk ikkje eg prøvde så mange nye garntyper :tenke: Har kost meg med de gamle gode, og prøvd å kvitte meg med garntyper eg ikkje liker så godt. Hadde ett lite raid her tidligere i høst, der mye wollmeise forsvant utav lageret. Pene farger, men ikkje helt min type garn, gitt. Har ett lite ønske om mer spinnetid i 2012, og dermed etterhvert slutte å kjøpe ferdiggarn. Om det er oppnåelig gjenstår å se =) 

Så i 2011 ble det strikket ett teppe, og heklet ett. Flere prematurtepper og luer har blitt til. Noen voksenluer også. Og ett og annet sokkepar. Noen store babytepper. En tunika, en topp og en genser. Tre-fire skjerf. Noen par med pulsvanter. Også noen par med selbuvotter. Og ikkje minst, noen sjal. Blir jo litt, når en lister det opp på denne måten =P Etter en kjapp opptelling har eg også klart å bruke over 8kg (!) med garn, til tross for en laber høst. Lover godt for lageret mitt det. Men, det får komme i en egen post. Nekter å oppdatere lagerstatusen før året er helt omme :flire:

Det er mye eg har fått til i år, men om det er en ting eg skal trekke frem i strikkingens verden, så er det dette: Eg er veldig stolt av at eg endelig fikk ferdig Cabled Afghan =) Det tok 1,5år, men det ble ferdig til slutt =)

Har du oppsummert året? Gi meg gjerne en lyd, så tar eg turen innom deg =)

4 kommentarer:

  1. Jeg er så imponert over alt du får til! Det blir spennende å følge deg gjennom neste år :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselig kommentar, Ingrid! Kan tenke meg en hund i trappen ikke akkurat er usynlig!

    Fine oppsummeringer du har laget av året - tenk ett helt år har gått!

    Ønsker deg en fortsatt fin jul og så "sees" vi videre i 2012!

    Hilsen Nina

    SvarSlett
  3. For en fin måte å oppsummere året på! Må vel oppsummere litt jeg også etterhvert tenker jeg :)

    SvarSlett
  4. Du har virkelig stått på, det teppet ditt er fantastisk vakkert. Godt jobba, håper på et godt nytt år for deg og dine

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!