Sider

fredag 17. september 2010

Tunika




Endelig har litt av "plaggskrekken" begynt å forsvinne, og da åpner det seg en helt ny verden av ting som kan strikkes =) Kikka litt gjennom nettsidene til To Damer her for en stund siden, og ramlet over dette heftet fra Dale. Falt fullstendig for denne tunikaen (den helt til venstre)... Så neste gang eg stakk nesa innom der fulgte både hefte og garn med hjem =) Etterhvert dukka det opp en liten plan i nøtta mi, og tunikaen skulle være ferdig innen 24. september, for å kunne brukes på hundeutstilling, i stedet for en av de ørtogfjørti hettegenserene mine... Med  litt mye pushing fra medforumister på Hobbykroken, gikk det faktisk bra, ble ferdig en hel uke før fristen =)

Mønster: 19513 Tunika med og uten ermer fra hefte nr 195.
Garn: Lerke
Forbruk: 545gram


Til en forandring, ingen endringer fra mønsteret på denne. Dog litt usikker på Lerke som garn. Det blir ett fantastisk resultat, men veien dit ble litt for lang, tung og vel slitsom for mine armer. Er også litt usikker på om det er meg som har gjort noe feil eller om det er noe feil i oppskriften? Valgte å strikke en størrelse som i utgangspunktet skulle blitt for liten til meg, men når eg endelig kom så langt at eg kunne prøve, var den plutselig blitt for stor... Strikkefastheten stemmer med oppskriften, så det er ikkje der feilen ligger. Men, siden det er en tunika, klarte eg å "redde" plagget med å trekke en tynn strikk gjennom der glattstrikken blir til ribbestrikk. Det trekker den litt mer inntil kroppen, og tunikaen lignet ikkje lenger en sekk.

2 kommentarer:

  1. Flott tunika!! Denne vert nok kjekk å bruke no på hausten.

    SvarSlett
  2. Oi for en flott tunika du har strikket! Kjempefin!
    Ha en fin dag! Hilsen Nina

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!