Sider

onsdag 5. mai 2010

Ailo

Bildet er tatt av Beathe Pilskog, på NKK Hordaland.

En liten oppdatering på den firbeinte er vel på sin plass? I det siste har vi jobbet en del med balanse, så viss du treffer en hund etter veien som spaserer på støpemurene er det nok oss :plystre: Nå hopper han faktisk opp frivillig, uten at eg trenger å be han om det :flire: Ailo har også fått kjenne litt uvante strukturer under labbene, gått på skytematter av dekk osv. I tillegg har han fått gå over noen lave vippehusker, sånn at han ikkje får sjokk den dagen han skal over AG-vippen, og verden plutselig beveger seg under han. Alt dette med tanke på at han kanskje skal bli en agility-hund. Ennå er vettet rimelig ute å sykle, inne er eg gull verdt, mens ute er oppmerksomheten alle andre steder. Så det jobbes også litt med :-) Drakamp er en god belønning for Ailo :-)

Lurer fortsatt litt på hvilken rase Ailo egentlig er, for fuglejakt er en av hovedinteressene utendørs :flire: Var det en tollrasier som flyttet inn til meg i fjor sommer? ;-)

Ellers har han igjen røytet ned, og ser nå litt mer normal ut. Ikkje fullt så fluffy som tidligere. Kragen er ennå stor, men satser på at den demper seg noe mer. Har samlet opp minst like mye pels på ett par uker nå, som eg har gjort på nesten ett år. Skulle ha tatt noen nye bilder etter hvert :-P

Siden Ailo nå har blitt over ett år, er det på tide med en helsesjekk eller to. Så fredag den 14. mai har eg bestilt time for røntgen av hofter, albuer, samt sjekk av patella. Blir ikkje øyelysning i denne omgang, det får vi ta igjen senere :-) Krysser fingre, tær, ben og armer for at alt skal være "på stell".

Ellers er laptopen igjen død :-( Venter i spenning på beskjed fra Acer på hva som skjer denne gangen, nå begynner eg å bli kraftig lei...

5 kommentarer:

  1. Tollrasier :p hehe =)

    Du skal se.. om en 2-3 år er dere på nett ;) Jeg tar IKKE retur på defekte hormonelle hannvalper :p

    SvarSlett
  2. Var du som kom med det uttrykket :P

    Ailo fungerer bra som pelsterapi, kosehund og turkompis, og det er det viktigeste for meg :) AG kommer litt i annen rekke, så om vi ikkje får begynt å trene "skikkelig" på noen år enda, er det greitt :) Begynte jo ikkje med Bonnie før ho var nesten 3.

    SvarSlett
  3. Så fantastisk oppfinnsom og morsom jeg er :D :p

    Så lenge dere har det moro så er jo det, det viktigste! =)

    Lykke til med helseundersøkelse neste uke. Er veldig spendt. Han er først i ilden av B-gjengen. Om du betaler avgiften til NKK på forhånd får vi avlest svaret fort!! ;)

    SvarSlett
  4. PS..

    Hadde tenkt kontakte deg når jeg var i Bergen nå.. men tiden gikk så innmari fort. Kom til Sotra kl halv 12 onsdagkveld, så var litt seint komme hilse på da :p Torsdag dro jeg til bergen på formiddag å hjemover etter daten med Disco. Skal sende ei melding nesten gang jeg er i området ;)

    SvarSlett
  5. Regna med du hadde gitt en lyd om du hadde tid :)

    Skal fikse NKK-betaling neste uke, orker ikkje vente lenger enn nødvendig :flire:

    SvarSlett

Så koselig at du stikker nesa innom :-) Ha en fin dag videre!